Ar`Kritz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Billigere CPU og billigere RAM, så kan det legges litt mer penger i kabinett/PSU og kanskje skjerm. Endret 1. januar 2005 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Herregud! Nå har ting sannelig gått alt for langt.. Å kjøpe en komplett PC for 13500 kr. til en 8 åring er idioti.. rettogslett.. Bortkastede penger deluxe.. Gå for denne til 5000 kr. og sett inn et Radeon 9600/GeForce FX 5600/5700LE skjermkort.. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4623 Det vil koste 6000 kr. for selve maskinen... Så kjøper du en rimelig, men helt kurant LCD-skjerm.. Samsung V710, Eizo L550, Xerox'en er gode alternativ.. Benq har vel også en god skjerm til rundt 2500 kr... 731 et elelr annet.. Elkjøp kjører faktisk et veldig rått nyttårstilbud på forgjengeren til 731, nemlig 701.. til 2000 kr. Jeg tenkte å stå opp tidlig på Mandag og skaffe meg en sånn en selv.. Da har du en komplett PC til 8000 kr. Noe som rimer mye mer med tanke på at det er en person på 8 år som skal spille Sims 2 med den... Personlig så mener jeg du fortsatt kan gå enda en tusenlapp og kanskje mer ned på selve maskinen.. Men da blir du nødt til å bygge selv, og det er vel kanskje ikke ønskelig, selvom det er veldig lett.. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Herregud! Nå har ting sannelig gått alt for langt.. Å kjøpe en komplett PC for 13500 kr. til en 8 åring er idioti.. rettogslett.. Bortkastede penger deluxe.. Gå for denne til 5000 kr. og sett inn et Radeon 9600/GeForce FX 5600/5700LE skjermkort.. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4623 Det vil koste 6000 kr. for selve maskinen... Så kjøper du en rimelig, men helt kurant LCD-skjerm.. Samsung V710, Eizo L550, Xerox'en er gode alternativ.. Benq har vel også en god skjerm til rundt 2500 kr... 731 et elelr annet.. Elkjøp kjører faktisk et veldig rått nyttårstilbud på forgjengeren til 731, nemlig 701.. til 2000 kr. Jeg tenkte å stå opp tidlig på Mandag og skaffe meg en sånn en selv.. Da har du en komplett PC til 8000 kr. Noe som rimer mye mer med tanke på at det er en person på 8 år som skal spille Sims 2 med den... Personlig så mener jeg du fortsatt kan gå enda en tusenlapp og kanskje mer ned på selve maskinen.. Men da blir du nødt til å bygge selv, og det er vel kanskje ikke ønskelig, selvom det er veldig lett.. ja, så enig så enig! til deg per-stian: Hvor mange pcer har du sagt du har kjøpt nå? du kjøper jo værsting pc med amd 55-fx til dine besteforeldre, også kjøper du overkill maskin til søsteren din på 8år? hva det vitsen med da? dersuten så har du helt "sløkket" signatur! til din informasjon så finnes det mange andre som har bedre pc en deg, men de skryter ikke av det. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg har en veninne som spiller The Sims 2 på en P4 1.8GHz og GeForce 3. Jeg må nesten si meg enig i de siste inleggene at det er litt galskap å skyte for toppen nåe man bare skal treffe fjellet. En 3000+ CPU holder i MASSEVIS. Spar penger på denne. Spar også penger på RAM. 1GiB er jo fint, men det er liten vits i å bruke tusenlapper på "merkeram" når valueram er bra nok. Skjermkortet er ypperlig og holder godt til The Sims 2. Vet ikke hvor mye du kan spare på et 9600 Pro/XT kort, men jeg er sikker på at det duger lenge til Sims. Vil du tyne oppsettet litt til, kan man igjen spare en hundrelapp eller tre på en mindre harddisk. _ johanf Lenke til kommentar
PSV Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Nåja, den skal jo vare da.... Lenke til kommentar
PSV Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Elkjøp kjører faktisk et veldig rått nyttårstilbud på forgjengeren til 731, nemlig 701.. til 2000 kr. Gjør de...?? Det står ingenting om det på hjemmesidene deres da... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Her Hvis du er interessert i å betale 5000-6000 kr. ekstra for maskinkraft en 8 åring aldri vil ha bruk for i sin barndom så får du værsågod.. Men da må jeg virkelig få gratulere deg med å gjøre noe av det mest idiotiske jeg har sett iløpet av min periode her på hardware.no... Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hvis du er interessert i å betale 5000-6000 kr. ekstra for maskinkraft en 8 åring aldri vil ha bruk for i sin barndom så får du værsågod.. Men da må jeg virkelig få gratulere deg med å gjøre noe av det mest idiotiske jeg har sett iløpet av min periode her på hardware.no... en åtteåring? sims 2 er vel det eneste hun bruker uten om popit å sånt, hun har vel ikke engang begynt med msn engang! er så enig med deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå