Gå til innhold

Ny Jente-PC i familien...

Anbefalte innlegg

Hei, søstera mi må ha seg ny PC, aller helst en ferdigbygd en...

(Trenger vel igrunn ikke å nevne att den ikke skal overklokkes, men gjør det fordi...)

Hun bruker pcen til å spille Sims2, som det mest krevende spillet.....

Og da lurer jeg på om denne maskinen holder mål til hennes forbruk :

FUJITSU- SIEMENS COMPUTERS SCALPP301

For de som ikke gidder å se specsene på den har jeg lista dem opp her....

3 GHz Intel Pentium 4 HT prosessor

512MB PC2700 Minne 333MHz DDR SDRAM

160GB harddisk

DVD-brenner (Dobbeltlags) og DVD-ROM

Integrert 5.1 Lydkort

nVidia Geforce FX5500 256MB AGP 8x Skjermkort

10/100Mbit Nettverkskort

11-in-1 memory card reader

1 ledig IDE-tilkobling

2 ledige PCI-porter

Og så var det skjermen:

Burde jeg gå for en av disse:

1. BENQ T701SILVER

2. FUJITSU- SIEMENS COMPUTERS X173

3. PB VT700

Budsjettet er på ca. 10000KR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systemet ser helt ok ut for Sims 2, men:

Jeg ville gått for et kompromiss mellom Ram eller bedre skjermkort. 512 Minne i dag og framover kan bli litt "lite".

På en annen måte, kan et bedre skjermort noe ala GeForce 6600 ta igjen for dette.

Men, dette er et kompromiss som går utover pengepungen uansett, så det er kun en liten tankevekker, og du kan helt sikkert klare deg fint med systemet slik det er;)

så til skjermen:

Vurder sterk Eizo FlexScan L550. Denne er anbefalt av Hw.no, og koster ca 2700 kroner. En Meget god og bra skjerm for lett spilling, Internett og Foto ;)

Lykke til, og godt nyttår! :w00t:

Lenke til kommentar
Systemet ser helt ok ut for Sims 2, men:

Jeg ville gått for et kompromiss mellom Ram eller bedre skjermkort. 512 Minne i dag og framover kan bli litt "lite".

På en annen måte, kan et bedre skjermort noe ala GeForce 6600 ta igjen for dette.

Men, dette er et kompromiss som går utover pengepungen uansett, så det er kun en liten tankevekker, og du kan helt sikkert klare deg fint med systemet slik det er;)

så til skjermen:

Vurder sterk Eizo FlexScan L550. Denne er anbefalt av Hw.no, og koster ca 2700 kroner. En Meget god og bra skjerm for lett spilling, Internett og Foto ;)

Lykke til, og godt nyttår! :w00t:

Nå ja liker ikke helt foten til den skjermen :no: (min far har den), og søstera mi er så temperamentsfull at bare hun blir litt sur dytter hun skjermen slik at den faller bakover... (Hun har øddelagt 2 datamuser og knekt ett tastatur... og hun er bare 8 år...)

Lenke til kommentar
Kjøp HP! De har gode og billige maskiner. Vi bruker dvs bare HP på jobben. Skikkelig brae maskiner :)

OK, hvis HP er bra som du sier, er denne da bra:

HP Pavilion t740.no

Er denne bedre enn den jeg nevnte i første oppsettet??

Her er specsene:

Microsoft® Windows® XP Home Edition.

AMD Athlon™ XP-prosessor 3000+.

512 MB DDR-SDRAM. 160GB Harddisk (7200rpm).

NVIDIA® GeForce™ FX 5500 256 MB grafikkminne

DVD-opptaker ±R/ ±RW 8x maks. dobbelt lag.

10/100BT nettverksgrensesnitt.

IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt.

9-i-1 minnekortleser

Skjerm HP : Pavilion f1723 17" LCD med integrerte høyttalere

Minne 512 MB DDR-SDRAM

Lenke til kommentar

hehe, 8 år ja;) Veit godt om den alderen... :p

Vel, pakka du nevner fra HP er helt grei den også, tilsvarer det oppsettet du hadde sånn ca.

Eneste som er med HP er at de kan støye litt, men dette kan hende de har forbedret seg med siden sist jeg kikket på en slik maskin ;)

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

Vel, pakka du nevner fra HP er helt grei den også, tilsvarer det oppsettet du hadde sånn ca.

Eneste som er med HP er at de kan støye litt, men dette kan hende de har forbedret seg med siden sist jeg kikket på en slik maskin ;)

MEN...Er det lurt å ha høyttalere i skjermen eller er det bare helt bortkastet??

Venter ett svar... :whistle:

Lenke til kommentar
Hva med denne?. Den er vel mye bedre enn de to første forslagene vel?

Liker IKKE grafikkortet i denne PC'en... (Radeon 9550 = dårlige erfaringer)

Ellers er det kun EN CD/DVD-enhet...

MEN ett veldig stort pluss at det er S939 og at det følger med høyttalere...

Super skjerm er der også...

Lenke til kommentar

MEN...Er det lurt å ha høyttalere i skjermen eller er det bare helt bortkastet??

spørs vel om du skal bruke dem til å høre noe eller høre hva som faktisk skjer :innocent:

Lenke til kommentar

spørs vel om du skal bruke dem til å høre noe eller høre hva som faktisk skjer :innocent:

Hva mener du med det??

Lenke til kommentar
Hva med denne?. Den er vel mye bedre enn de to første forslagene vel?

Liker IKKE grafikkortet i denne PC'en... (Radeon 9550 = dårlige erfaringer)

Ellers er det kun EN CD/DVD-enhet...

MEN ett veldig stort pluss at det er S939 og at det følger med høyttalere...

Super skjerm er der også...

Det visste jeg ikke. Men du kan jo endre innholdet på den pc`en også da. Velge et annet skjermkort og legge på en CD/DVD-enhet til etter ønske. Og da har du jo en rimelig bra pc :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva mener du med det??

de høytalerene duger som regel til windowslyder og slikt, men utover det... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hva mener du med det??

de høytalerene duger som regel til windowslyder og slikt, men utover det... :thumbdown:

OK, så hvis man spiller SIMS2, så er vel ikke det akkurat Windows lyder...har jeg rett??

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hva du krever liksom..!

heh, ei på 8 bryr seg vel midt i et visst sted om lyden ikke er bra, sålenge hun hører at en person sier "ok" i spillet liksom. Og da holder det jo...

Om man syns lyden er så tragisk, er et ettermontert Lydanlegg det enkelste og billigste i denne verden nesten. 500,- så har du et 2.1 system med særdeles god lyd den dag i dag :thumbup:

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

Men jeg tror Netshop PCen er best...

Sa ifra at hun burde få skikkerlige greier og det ble slik...

(Jeg sa at det burde være 10000kr uten skjerm og x antall kroner på skjermen...)

Skjerm = 3.500 kr = samlet pakke ca 13500 KR + FRAKT

Her er en ny GOD konfigurasjon:

1 stk. Strømkabel m/jord 2 Meter Kabel (På lager 100+)

1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Sony MPF 920 - Diskettstasjon (På lager 20+)

1 stk. Nero Burning ROM 6.0 OEM Express Nero software for brenning av CD og DVD (På lager 6)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. Standard Miditower Sort m/300W PSU Støtter AMD & P4 (På lager 12)

1 stk. Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250 ATX/S-ATA/Dual-LAN/8ch-LYD/1394B/ (På lager 20+)

1 stk. AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester" (Ubekreftet 31.12.2004)

1 stk. Ingen kjølevifte NB! Gjelder kun ved Boxed CPU (På lager 100+)

1 stk. OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L. (På lager 2)

1 stk. Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache (Ubekreftet 31.12.2004)

1 stk. POV GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail 128MB DDR/ TV-out/DVI (På lager 8)

1 stk. NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk (På lager 100+)

1 stk. Creative SBS 230 Høyttalersett (På lager 20+)

1 stk. Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk funksjonstaster, Multimedia-kontroll ps2 (På lager 20+)

1 stk. Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM PS2 (På lager 20+)

1 stk. Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (N09-01175) (På lager 20+)

1 stk. Xerox 17" LCD XL775D sort med sølv fot 1280x1024/75Hz., 16ms, D-sub/DVI-D, (På lager 100+)

PRIS - 13.543 KR

Har noen spørsmål:

1.Er høyttalerene gode??

2.Holder skjermkortet mål??

3.Er skjermen god??

4.Holder en 300W PSU??

5.Blir det rett prosessor-kjøleløsning??

6.Hvor lenge kommer dette til å vare for henne?? (Se nort ifra skader)

7.Klarer denne The Sims 2 laggfritt??

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Men jeg tror Netshop PCen er best...

Sa ifra at hun burde få skikkerlige greier og det ble slik...

(Jeg sa at det burde være 10000kr uten skjerm og x antall kroner på skjermen...)

Skjerm = 3.500 kr = samlet pakke ca 13500 KR + FRAKT

Her er en ny GOD konfigurasjon:

1 stk. Strømkabel m/jord 2 Meter Kabel (På lager 100+)   

1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Sony MPF 920 - Diskettstasjon (På lager 20+)   

1 stk. Nero Burning ROM 6.0 OEM Express Nero software for brenning av CD og DVD (På lager 6)   

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)   

1 stk.  Standard Miditower Sort m/300W PSU Støtter AMD & P4 (På lager 12) 

1 stk.  Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250 ATX/S-ATA/Dual-LAN/8ch-LYD/1394B/ (På lager 20+) 

1 stk.  AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester" (Ubekreftet 31.12.2004) 

1 stk.  Ingen kjølevifte NB! Gjelder kun ved Boxed CPU (På lager 100+) 

1 stk.  OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L. (På lager 2)   

1 stk.  Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache (Ubekreftet 31.12.2004) 

1 stk.  POV GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail 128MB DDR/ TV-out/DVI (På lager 8) 

1 stk.  NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk (På lager 100+)   

1 stk.  Creative SBS 230 Høyttalersett (På lager 20+) 

1 stk.  Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk funksjonstaster, Multimedia-kontroll ps2 (På lager 20+) 

1 stk.  Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM PS2 (På lager 20+) 

1 stk.  Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (N09-01175) (På lager 20+) 

1 stk.  Xerox 17" LCD XL775D sort med sølv fot 1280x1024/75Hz., 16ms, D-sub/DVI-D, (På lager 100+)

PRIS - 13.543 KR

Har noen spørsmål:

1.Er høyttalerene gode??

2.Holder skjermkortet mål??

3.Er skjermen god??

4.Holder en 300W PSU??

5.Blir det rett prosessor-kjøleløsning??

6.Hvor lenge kommer dette til å vare for henne?? (Se nort ifra skader)

7.Klarer denne The Sims 2 laggfritt??

Okey, kan svare for deg:

1. De er helt ok, bedre enn skjermhøytalere hvertfal..! ;)

2. Holder i massevis det skjermkortet der ;)

3. Skjermen er Også meget god!

4. 300W holder vel så vidt.. har du muligheten: Sett inn 350W+

5. Legg til hvertfal et par stillegående kabinettvifter for bedre luftgjennomstrøming. Boxed kjøleren er ikke den beste til å kjøle.

6. Dette vil være et veldi bra system i ca 2 år tenker jeg.

7. Sims 2 vil gå flytende som havet sjøl... ;)

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...