Gundersen Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Har hørt fra mange profesjonelle at Gainward er de mest stabile kortene, har også hørt at Asus ikke er spesielt stabilt. Uansett, når du kjøper Gainward så får du det du betaler for! og Gainward er kvalitet. (også overklokkerens favoritt) Endret 1. januar 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 har vært en god del problemer med gainward kortene da :!: så jeg veit ikke hvor dette med kvalitet kommer inn Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Problemer med Gainward kortene? Kan du utdype dette? Har ikke hørt noe om dette JEG ihvertfall! Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Problemer med Gainward kortene?Kan du utdype dette? Har ikke hørt noe om dette JEG ihvertfall! Asus ikke er helt spesielt stabilt? Det vil jeg høre mere om Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) jeg har sendt mailer til forskjellig netshops i norge for å vite hvorfor Gainward er mye dyrere enn de andre merkene, dette var fordi de var mye mer stabile, og fordi de hadde bedre ram typer (produsenter også videre tror jeg) Jeg spurte også hvilket kort de ville anbefale meg, ASUS eller Gainward, da var det ikke vanskelig å velge sa han, Absolutt Gainward. (hvorvidt dette var fordi han likte Gainward bedre selv kan diskuteres, vet ikke jeg) Dette var ihvertfall det han påstod, men jeg er ikke noe "skjermkort-Geni" så rett på meg hvis jeg sier noe som er HELT ute på jordet Endret 1. januar 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) gainward er kjent for og ha gode kvalitets deler korta sine ville gått for gainward asus er mer hovedkort synes jeg Endret 1. januar 2005 av digitalglenn Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 jeg har sendt mailer til forskjellig netshops i norge for å vite hvorfor Gainward er mye dyrere enn de andre merkene, dette var fordi de var mye mer stabile, og fordi de hadde bedre ram typer (produsenter også videre tror jeg)Jeg spurte også hvilket kort de ville anbefale meg, ASUS eller Gainward, da var det ikke vanskelig å velge sa han, Absolutt Gainward. (hvorvidt dette var fordi han likte Gainward bedre selv kan diskuteres, vet ikke jeg) Dette var ihvertfall det han påstod, men jeg er ikke noe "skjermkort-Geni" så rett på meg hvis jeg sier noe som er HELT ute på jordet Er det rart de anbefaler Gainward? Provisjonen når de selger de kortene er noe høyere. Selvom det ikke er hovedgrunnen, så er det sikkert noe Dessuten har de jo overklokkingsgaranti, hvilket omtrent ingen andre har... Men nå skal det sies, at Asus og lager knakende gode kort. F.eks mitt 6800 Gamer Edition, er jeg sinnsykt fornøyd med! Klokker bra (450/1200) uten noen problemer... Og du kan justere ned vifta så du ikke hører den overhodet... Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Har ikke sagt noe på "hvor gode" asus kortene er, det er klart at asus sine kort absolutt er gode kort det og, men jeg mener at Gainward har et ganske stort overtak... Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Gainward har bra kvalitet i kortene sine, ja. Stabile og gode. Men kjøleløsningen deres er suboptimal og skrekkelig støyende. Jeg har til nå byttet vifter på ett Gainward Ultra og to GT-kort til denne kjøleren. Støyen har sunket betraktelig. GT-kortene til Gainward må mutileres litt for at kjøleren skal passe helt, men å knekke 2 og bøye 12 finner til siden er en smal sak. Ribben som må bøyes sitter bak ved powerpluggene på kortet. Slik den kommer som standard er den 2 millimeter for høy, og gjør at kobberet på Arctic Cooling NV5-kjøleren akkurat ikke får lagt seg helt ned på alle rambrikkene på kortet. Illustrasjon: Bøyingen og knekkingen av finnene kan gjøres med en normal nebbtang. Husk at en slik modifikasjon av kortet vil nulle ut garantien din, så kjør kortet hardt en måneds tid før du skifter kjøler sånn at du er sikker på at kortet er som det skal være. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 herregud, "gainward har et overtak" blabla.. et 6800GT er et 6800GT, bare bundelen og kjøleren som er forskjellig, og de yter helt likt.har du lyst til å punge ut 1000kr ekstra for å få et Gainward kort, så gjør det. Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) nå er det bestilt!.. jeg stakk av med det siste kortet jeg sitter nå her dags dato med ett nvidia fx5200 hehe det eneste 5200 med 256mb:P tror nokk jeg kommer til og merke en hvis forsjell og nå som jeg får meg athlon 64 3000+ og 1024 ram blir det andre boller noen som hvet hva som følger med i boksen annet enn selve kortet? hva er boundle? Endret 1. januar 2005 av potetgullmannen Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) tror ikke det er 100 % samme ytelsen fra de to kortene selvom det er samme grafikk brikken, her kommer GLH løsningen til Gainward inn, som gjør at du KAN klokke kortet til ultra hastigheter på garantien, kan Asus det? det er noe av hva jeg mente med "overtak" kortene har jo andre prudusenter av minne m.m. dette er også noe jeg mener er bedre på Gainward sinde kort, men så er jo dette min mening og da, så det er lov å være uenig! Endret 1. januar 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Hvilket av disse tre kortene er det stilleste? Endret 1. januar 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg tror Club3d kortet fra mpx vil være det beste kjøpet. 3100kr for et 6800GT kort er så aldeles ikke gale. Jeg tenker jeg skal ha det om en liten stund. Hvis ikke jeg skal vente til neste generasjon skjermkort kommer. Gå for Club3d kortet du. Mye billigere enn de andre og det yter like bra. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg tror Club3d kortet fra mpx vil være det beste kjøpet. 3100kr for et 6800GT kort er så aldeles ikke gale. Jeg tenker jeg skal ha det om en liten stund. Hvis ikke jeg skal vente til neste generasjon skjermkort kommer. Gå for Club3d kortet du. Mye billigere enn de andre og det yter like bra. long time no sige! kunne ikke vært mer enig! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hvilket av disse tre kortene er det stilleste? Asus er vel kjent for stillegående kjøleløsninger. Samt kjølende løsninger. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hvilket av disse tre kortene er det stilleste? Asus er vel kjent for stillegående kjøleløsninger. Samt kjølende løsninger. Vet ikke helt om det er det mest stillegående men gode kjølere har de ja. Men jeg syns å huske at jeg leste en gang i tiden at de hadde rimelig stillegående vifter ja. Men jeg står ved min mening at du kommer til å bli mest fornøyd med clbu3d kortet. Billigere enn de andre og like god. Det kommer også med en Ultra kjøler, med mindre de har byttet på det nå. De leverte ihvertfall GT kortet me Ultra kjøler før og tror de gjør det enda. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 gainward er vel generelt sett heller mer stabilt enn mindre og gainward er jo kjent for å være best å klokke. personlig ville jeg valgt asus kortet på grunn av pris men jeg tror nok jeg heller ville tatt gainward viss jeg hadde hatt mye penger Lenke til kommentar
~inso Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Vil dere ha min mening? Gainward er noe oppskrytt piss, og den latterlige navngivingen av kortene deres av typen: "super ultra mega turbo 5200 256mb ram" for billige 5200 kort og påfølgende "MEGAsuper multivitamin 6800 orgasm-edition goes like a fuckin ant @amphetamine" for å toppe neste kort igjen. Har hatt 3 GW kort. Det første GF2pro hadde feil som gav flimmer når man kjørte 100hz på skjermen (var vel en superkomponent som ikke var like super det), et 4200 der de dreit på seg ved å velge BILLIGE kondensatorer som begynte å lekke, et 6800 som ikke overklokket noe bedre enn andre 6800 kort iaf. Kanskje de faktisk har et par serier som klokker bedre enn konkurrenten akkurat som konkurrentene har noen heldige serier de og. Men vær klar over at mye av GWs rykte stammer fra GF2,GF3 tiden. Så vær forsiktig med å punge ut mye ekstra for GW merket over andre som f.eks club3d som noen her er skeptiske til: i bunn og grunn er det nemlig samme kort da de følger nvidias referansedesign. Og å spørre en webshop hva de anbefaler er da nærmest som å gå på elkjøp og spørre hvilken tv de anbefaler; du får den som gir best provisjon til de du spør. Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 er enig med ~inso at gainward overdriver med kortnavngivingen Men jeg har godt tro på xfx og albatron sine grafikk kort jeg(nvidia) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå