janfredrik Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Har du fått en snodig toolbar, merkelige ikoner, eller andre problemer med din pc, er det stor sjangs for at du har fått spyware eller adware. Les denne guiden, og kanskje du blir kvitt problemene. Les Les her for å få vekk SpyFalcon e.t.c. Det er ganske stor sjangs for at det er nettleseren som gjør dette, altså Internet Explorer. Vil du bytte nettleser annbefaler jeg Mozilla Firefox norsk Opera Vil du vite hvorfor du skal bytte, har dan1el lagd en infoside her Det kan også komme av at du har valgt å få reklame når du installerte Msn Plus. Har du MsnPlus? - Legg til/Fjern Programmer og fjern det. Last ned disse programmene: CWShredder AdAware SE Spybot-S&D Micorosoft AntiSpyware Installer de. Nå kan du slå av systemgjenoppretting. Slik gjør du dette: Høyreklikk på Min Datamaskin. Bla deg til Systemgjenoppretting. Huk av: Slå av systemgjenoppretting på alle stasjoner. Da skal vi først gå i gang med CWShredder. Det med røde streker rundt skal du trykke på. Nå er det AdAware SE sin tur: Spør den om å oppdatere må du velge Update. Høyreklikk på en ting og velg: Klikk OK på det som kommer opp: =Da var det Spybot S&D sin tur. DSO-Exploit er ikke noe å være redd for. Nå skal vi bruke en liten sak som fjerner mer "dritt". Blant annet noe som ikke AdAware, Spybot og virusprogrammet ditt ikke klarte å ta. Den er fra Kaspersky, og du laster det nedherfra Sist, men ikke minst: Microsoft Anti-Spyware Når du har gjort dette: Slå av og på pcen Slå av systemgjenoppretting når den har slått seg på igjen. Nå skal det meste være borte. Er det ikke det, så må du gjerne lage en ny tråd. Husk også å ha et alltid-oppdatert antivirus program. Håper denne guiden var til hjelp, og lykke til. Les også Antikapitalist sin guide. Jan-Fredrik © 2006 Sist oppdatert: 13-05/06 Endret 12. mai 2006 av janfredrik Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 en veldig bra guide du har laget der jan fredrik håper folk kan lære nå Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Bra guide for nybegynnerne på nettet... *stemme på klistrete* Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Joda, men på CWShredder skal (kan) man vel like greit trykke [Fix ->]. Ellers er dan1els spyware-side god. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 hva er vitsen med å slå av systemgjenoppretting? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Spybot kommer alltid opp med varsel om DSO exploit. Dette er ikke noe å være redd for. Det skyldes at Spybot finner verdien "3" i registerkeyene i stedenfor den verdien som sto der da windows XP ble laga. MS har programert om XP noen ganger siden den var ny. Ser DSO Exploit advarselen ut som under så er det ingen fare. Leste dette på et dansk sikkerhetsforum for en stund siden. EDIT: For øvrig ser det ut som jeg har fått Fast Click siden sist jeg scanna. Endret 31. desember 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Jeg lasta ned en plugin til SpyBot S&D for nettopp dette, på ca. en MB. Er ikke verre. Edit: Denne. Endret 31. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Joda, men på CWShredder skal (kan) man vel like greit trykke [Fix ->]. Feilen er rettet opp nå.. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 en veldig bra guide du har laget der jan fredrik Takk skal du ha... Er jo en av de første guidene mine så hadde ikke forventet stort. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hvis man installerer spywareblaster, så stopper det nesten all spyware før det kommer på PC'n. Just a tip http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Hvis man installerer spywareblaster, så stopper det nesten all spyware før det kommer på PC'n. Just a tip http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html Dette er jo for å bli kvitt spyware. Det er en egen tråd for å beskytte seg mot det. Men takk for tipset alikevel.. Edit: Leif Endret 31. desember 2004 av janfredrik Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Kjører Spywareblaster i bakgrunnen, evt. hvordan stiller jeg den inn til å gjøre det? Fant det ut nå ja. Skulle tro den hadde lest spørsmålet mitt her. Spyware? Endret 31. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ka gjør systemgjenoppretting, og korfor skal du skru den av? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Man skal slå av systemgjenoppretting, hvis ikke kan disse tingene som Adaware og Spybot finner komme seg tilbake igjen. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 eScan AntiVitus Tookit var ikke akkurat så veldig raskt, på 1time og 25 minutter har den bare søkt gjennom 200600 filer Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Denne fortjener en sticky Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 eScan AntiVitus Tookit var ikke akkurat så veldig raskt, på 1time og 25 minutter har den bare søkt gjennom 200600 filer Det er helt normalt! Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 hvor laster jeg ned den nyeste adaware? den SE versjonen, har 6.0 jeg... Lenke til kommentar
racin Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Flott guide! Fant kun 6 spywares da (Med DSO exploit). :!: Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) hvor laster jeg ned den nyeste adaware? den SE versjonen, har 6.0 jeg... Det står en link øverst i guiden.. AdAware SE Endret 1. januar 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå