Gå til innhold

skal kjøpe denne, men kva trenger eg?

Efreet

Anbefalte innlegg

Eg skal kjøpe denne vistestyringa:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3BB

Den skal vist vera ENORMT god. :p

Men uansett.

Eg har tre vifter + ein katode eg vil bestyre.

dei tre viftene eg har kobles alle med ein 4 pin kontakt, slik som går direkte frå PSUen, brukes i Cd-romen og harddisken (ikkje S-ata hdd) og skjermkortet.

Dere veit kva eg meiner.

Og katoden, er ein bitpower katode som eg ikkje heilt veit korleis fungerer egentleg.

Den får og straum frå ein slik fire pin kontakt. Men kan denne kobles til samme, og korleis ville det fungere. Ein kompis av meg har det slik, når han har den på full V på viftestyringa står katoden på konstant, halveis V så vil den lyse ved støy, er slik lydsensor, og ved ingen så lyser den ikkje. Vil dette funke for meg og, og kan noen forklare det. Og kvifor er det når eg har på "1" på katoden at den lyser konstant, må eg ta på "0" for at den skal bruka lydsensoren som straumtilførsel?

Problemet mitt er då, den Viftestyringa er bare 3-pin kontakter, finnes det noen overganger eller bør eg bare kaste frå meg ideen om den?

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger med 2stk. 3 til 4 pin overganger du kan kjøpe flere her, så det er ikke noe problem. Når du kobler katoden til denne viftestyringen, vil du oppleve at bare halve lyser ved lavere spenning. Så det er ikke mye du kan dimme den før bare litt av katoden lyser.

Det er ikke lydsensor på denne viftestyringen.

Anbefaler sunbeam viftestyringen på det sterkeste. (forsåvidt eneste sunbeam produktet jeg anbefaler også.)

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Den viftestyringen du linket til har kun styring av 4 vifter, ingen lys styring.

da må du se på Vantec Nexus fan&ligh krnt som det er flere av hos Microplex.

Skal ha 2 stykker av dem selv snart. I hver enkelt så følger det faktisk med 2 stykker katoder på 30 cm i blå farge. Så vidt jeg skjønner av teksten så følger det med en 3pin til 4 pin overgang for hver av de 3 kanalene.

Lenke til kommentar

det eneste som gjør den viftestyringa "ENORMT" god er at den kan takle opptil 20w per kanal. helt meningsløst om du f,eks har 6w vifter.

ville heller ha valgt en som var litt penere og som du ikke trengte å teipe over ledsene på ( :p ) .

det Yngvejos sier virker helt riktig.

Lenke til kommentar

Har kraftige leds frå før av, og dør :p så det er ikkje eit "problem".

Men Katoden min har lydsensor, kossen utnytte eg denna? Bitpower katode.

Eg skal lage ein liten modifikasjon i front med 5,25" dekslene mine der eg plasserer dei to original viftene frå mitt grafikkort (kjøpt ny) og feste dei til viftestyringa. Da blir det dei tre kabinettviftene, dør, bak, framme og den modifiserte gpu kjølaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...