Ivan Drago Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Sitter med en packard bell PC med følgende specs : celeron 466 64mb originalt voodoo3 2000 onboard fujitsu 10gb harddisk Har ikke brukermanual e.l. så sliter med å finne modellbetegnelse, hovedkortype osv slik at jeg har nok informasjon til å laste ned ny BIOS. Problemet er at jeg har montert 160gb SEAGATE harddisk, og denne fungerer kun når jeg begrenser størrelsen til 32 gb ved hjelp av jumpere. Har nå installert win XP på 32gb partisjon, men ønsker selvsagt å kunne ta i bruk de resterende GB. Finnes det i hele tatt BIOS som gir støtte for så store harddisker ? Lenke til kommentar
555 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Sjekk S/N her http://support.packardbell.com/uk/ Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Har ikke brukermanual e.l. så sliter med å finne modellbetegnelse, hovedkortype osv slik at jeg har nok informasjon til å laste ned ny BIOS. Fant ut at den het "Packard Bell Multimedia 5460" Noen som vet om det finnes BIOS eller annen software som gir denne PCen støtte for 160gb harddisk ? Nå får jeg bare kjørt 32gb. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Installert SP1 eller SP2? XP uten Service Packs støtter ikke disker større enn 128 GB, se sticky annet sted for mer utfyllende info om dette. Trenger altså ikke være gammel BIOS som er problemet, men upatchet Windows. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Installert SP1 eller SP2?XP uten Service Packs støtter ikke disker større enn 128 GB, se sticky annet sted for mer utfyllende info om dette. Trenger altså ikke være gammel BIOS som er problemet, men upatchet Windows. Problemet var før jeg kom inn i windows, dvs BIOS fant ingen harddisk når jeg kjørte 160gb (ble bare stående uten at noe skjedde), men den ble funnet da jeg begrenset den til 32gb ved hjelp av jumper. Skal teste igjen med SP2 nå, men tviler på at det har noe med saken å gjøre i dette tilfellet (mulig jeg tar feil?) OPPDATERING: Akkurat samme skjer etter at jeg har installert service pack 2 samt absolutt alle andre win updates. Biosen som er installert heter : Amibios easy setup utility version 1.17 1998 American Megatrends Her er det eneste jeg finner av BIOSer for Multimedia serien til Packard Bell : http://support.packardbell.com/no/mypc/ind...egoryId=90#show Ingen av dem har samme navn som den jeg allerede har, dessuten finner jeg ikke ut hvilken spesifikk modell de ulike BIOSene passer. Finnes jo flere utgaver av multimedia, jeg har visst 5460 Endret 3. januar 2005 av Ivan Drago Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Hovedkortet er visst av typen MS6168 ver: 2 Spørsmålet er da om jeg slipper ta hensyn til at det er en packard bell dersom jeg vil oppgradere BIOS ? Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Har startet ny tråd siden jeg har funnet en del ny og viktig info : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=354723&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå