Gå til innhold

Overklokking = mindre levetid?


Anbefalte innlegg

Hei! skal stille dere et noob spørsmål jeg, siden jeg er temmelig noob på overklokking :!: . Forminsker ikke det levetiden til CPU`en? Og hvor lenge?

lurer også på om hvor langt man bør klokke en AMD64 "Winchester" med boxed vifta og om det er noen som kan anbefale et program som sjekker tempen på cpu`en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo nei d du, si d..er jo litt penger på d..har faktisk akkurat klokka min til 2 ghz, og det var en amd64 3000+ "winchester" er jo faktisk litt penger å tjene på d da :p

men synst det er bra at noen svarer ivertfall, som sagt så er jeg helt fullstendig grønn når det gjelder overklokking, er vel derfor jeg spør litt her for å bli litt " visere " :D

Endret av Kjeksen
Lenke til kommentar

Overklokking kan minske levetiden til en CPU ganske mye...

 

Levetiden til en CPU er jo mange tiår, og hvem hav vel en CPU i mere enn 6-7 år?

Folk som er så interesserte og grepne i data at de har begynt med overklokking skifter nok ut prosessorene sine enda hyppigere...

 

 

Så ja.. Det forminsker levetiden... men man kommer aldri til å bli rammet av det hvis ikke noe veldig galt skjer..

Lenke til kommentar

hmm..såg på det progget man får med hovedkortet til å klokke, med fann akkurat temperatur måler etter masse leiting..ligger faktisk på 30 grader med boxed vifta men vet ikke helt om det er til å stole på, har hørt masse om at man skal ikke stole på sånne sensorer som d der..har og hørt om noen som monterer en temp måler på cpu`en direkte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...