Gå til innhold

HJELP! For lite utganger til Hardisk og div..

Gjest Slettet+5432143541

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5432143541

Da jeg sier Hjelp meg med å bruke alt så mener jeg alle mine hardisker og CD Romer og DVD-Rom..

Jeg har:

MSi K7ND Xp 3000+

1stk 60 GB

1stk 160GB

2stk 200GB

1stk CD-Rom

1Stk DVD/RW- CD /RW

1Stk Diskettstasjon

På mitt hovedkort er det 2 IDE utganger som gjør at jeg koble til 4 Enheter. Problemet er jo at jeg skal koble til alle mine enheter.

For å møte mitt problem med for lite IDE utganger så kjøpte jeg følgende fra komplett.no for å få flere utganger som jeg kunne koble hardiskene/(eller CD-romen til)

https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=111199

Alt godt ennå tenkte jeg.. da er det bare å deise den inn i pci porten og installer programvaren.. :roll:

Tar en titt i eska og der ligger en diskett med driverne på.. PROBLEM ! Javisst har jeg diskettstajson fysiskt inni dataen men den funker ikke for fem flate øre..

Tok da med disketten til en kamerat med fungerende diskettstasjon og overførte de til CD.

Dataen starter normalt og sier at den har funnet RAID Kontroller og ber om å bli matet med drivere.. Jeg putter i cden og ber den søker i cd-romen etter driverne, men nok engang så sier windows at den ikke kan finne driverne og det blir feil...

Så rota jeg og knota litt innpå hjemmesida til produsenten( http://www.highpoint-tech.com/ for å finne noen av disse driverne.. Og prøvde å gi Wisdowsen litt mer drivere, men neida disse er fremdeles ikke gode nok .. Holdt på sånn i kansje 3-4 timer før jeg endelig ga meg og kobla fra DVD-RW min for å bruke alle harddiskene :cry:

Jeg vet at noen andre må da ha like stor hardisk appetitt som meg og møtt på ett lignende problem!

*roper*Noen som kan hjelpe meg?

Her er en tegning som kan forklare litt: IDE mangel

Tusen takk på forhånd for alle svar. :dontgetit:

Mvh, Kay S

PS: Er ikke sikker på hav slags delforum dette skal i... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...