Gå til innhold

Hvliken hovedkortprodusent er best?


*nitram*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søk på forumet så finner du at det alereder er en post om dette...

 

Men jeg liker nok MSI best, kortet jeg har nå virker solid og bra (tålte at jeg sølte endel articsilver på det i sinne :no: ). Asus er et ok merke, men ikke noe mer en det for min del. Hadde et ABIT kort som har vært endel surr med.

Lenke til kommentar

At asus er for "proff brukere" (det heter proffbrukere ffs) er den største vitsen jeg har hørt i år. Mine valg er følgende:

 

1: epox

2: abit

3: MSI

4: DFI

 

Sist på lista havner ASUS.

 

Epox leverer stabile kort som yter bra (har 6 epox kort gående her på bruket just nu). Men hovedsaken er at du får et hovedkort med alle nødvendige funksjoner, men uten alt fjortisdilldallet som ASUS er ekspert på å levere med. Dessuten har Asus en krminelt fæl bios, og er den hovedkortleverandøren jeg har opplev mest merkelige kompitablitetsproblemer med (spes. på minne og skjermkortfronten).

 

Abit har tapt seg litt de siste årene, da de har gitt etter for "fjortis faktoren" med 3rdeye og annet rask, men de lager fortsatt gode kort.

 

 

Har hørt mye fornuftig om tyan og gigabyte, men har desverre ingen personlige erfaringer med dem.

 

"Før i tiden" var epox kjent for å lage dårlige hovedkort (les: før kt133 chipsettet på AMD fronten), men dette endret seg.

 

Wilai er hjertens invitert til å argumentere for uttalelsen om at asus er så mye "proffere" enn alle andre produsenter.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

En bør huske på at det ikke nødvendigvis er hovedkortprodusenten som er "dårlig", mest sansynlig er det chipset folk har problemer med.

 

Når det gjelder hovedkort for Intel, så har jeg erfart at Intel's egne chipset er raskest og mest stabile.

 

Jeg hadde "MSI 875P Neo Fis2r", var ikke fornøyd med verken ytelse eller stabilitet. Byttet til "ASUS P4C800-E Deluxe" som bruker nøyaktig samme chipset på både nord- og sørsiden. Utrolig forskjell, gikk fra 9500 til 12600 poeng i 3dmark 2001SE med mitt gamle GeForce 4 Ti 4800SE skjermkort, stabiliteten var helt utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...