oathunder Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg har innstallert win98se (clean install) med via4in1. Dette må jeg gjøre før jeg installerer XP, fordi jeg ikke får bootet fra cd-romen...anyway..etter at xp er ferdig med å kopiere filene over på HD, og skal til å starte opp igjenn så stopper installasjonen og jeg får en blåskjerm med meldingen "STOP: c0000221 Unknown Hard Error System RootSystem32ntdll.dll" Systemet består av: Epox 8KHA+ Quantum HDD 4GB (skal skiftes ut når jeg får råd) Asus 7700 GF2GTS Deluxe Amd XP1600 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Prøver du å oppgradere fra Win98 innenfra Win98, eller vil du ha ett dualboot system? Uansett... hvis du vil boote fra CD-ROMen så må du antakeligvis forandre noen innstillinger i BIOS som forteller datamaskinen hvilke stasjoner den først skal prøve å boote fra. Her kan du sette CD-Rom før harddisk, så skal du få bootet fra CD-Romen. Vet ikke hvilken BIOS du har, men vanligvis så kommer du inn i BIOS hvis du trykker "DEL"/"Delete" tasten mens maskinen starter opp (før den prøver å finne operativsystem). [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-06-08 10:25 ] Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg hadde heller lagd bootdisker til xp'n og startet derfra på ren disk. Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Har satt riktig boot sekvens i bios, men cd-rom'en er tydeligvis ikke bootbar(den er 100% ok har brukt samme cd på en annen maskin), kan ha noe å gjøre med at den er kopiert :wink: ... alikevell så skal det jo være mulig å oppgradere win98se til XPpro.... Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 oppgradering er en sikker vei til problemer. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hva mener du sjantiok???? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 oppgradering fra win98 - winxp er ikke å anbefale da mye dritt fra win98 vil følge med over til wnxp. resultatet kan bli mange bluescreens og treg maskin. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 10:17, oathunder skrev:Jeg har innstallert win98se (clean install) med via4in1. Dette må jeg gjøre før jeg installerer XP, fordi jeg ikke får bootet fra cd-romen... Lag en Win98-bootdisk. Til denne kopierer du smartdrv.exe (bør ligge i C:windowscommand - antar at Win98 er installert på C). Så booter du med denne disketten (som inneholder driver til CD-ROM), kjører smartdrv.exe og kjører deretter winnt.exe fra i386-katalogen på CD-ROM-en. I installeringsprogrammet til XP velger du å formatere C-partisjonen og legge XP på den. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 det jungeltrikset fungerer også med alle CDr som bare er upgrade CDr så vidt jeg vet... Husker jeg sleit som en sau da jeg skulle installere Gode Gamle Whistler (winXP beta) en stund tilbake.. hadde en ikke bootbar CD... som jeg seff ikke viste at ikke var bootbar før jeg hadde fdisket meg skikkelig i filler. Da det viste seg at win98CD'n og winME CD'n var ødelagt og Win2000 CDn over alle hauger... sleit jeg litt... men kjør winnt i i386 katalogen da kom det fra en knipseglad kar jeg møtte utpå morgenkvisten et par dager senere... utrolig hvor man får hjelp Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Oppgradere funker fint det. Mitt system er 95% stabilt i WinXP(99% i Win2kAS). Formaterte først alle diskene. La inn Win2k på en partisjon. Så la jeg inn Win98SE må en annen partisjon. Satt inn XP cd-en la inn på egen disk. Funket fint det. Har dual-boot på de. Linux har jeg på en gammel disk som jeg av og til booter fra for gøy. Mulig problemet ditt er at du prøver å legge inn både XP og 98 på samme partisjon? 1. Formater 2. Kjør boot opp fra en floppy/cd og legg bootefilene over på ramdriver. 3. Ta ut Floppy/cd 3. Sett in XP cd-en. Lenke til kommentar
Grovbonden Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Gå til Microsoft sine sider og last ned bootdisken(e) derfra. Altså; En enkelt fil som installerer seg over flere disketter. Du bruker dem som bootdisk, og de setter automatisk i gang installasjonsprosessen fra cd-en. Tror den strekker seg over 6 disketter. Det finnes helt sikkert andre og mer avanserte måter som garantert vil få nerdestatusen din til å stige flere hakk, men denne metoden er både enkel og grei! Funket utmerket for meg! Her er linken: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q310994 <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Grovbonden på 2002-06-13 02:51 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Grovbonden på 2002-06-13 02:53 ] Lenke til kommentar
Abdullah Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Slett hele skitten å legg XP inn som full installasjon, som NTFS-filsystem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå