Jc-g Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Jess, da er det snart nyttår, jeg er klar for ny maskin. Har brukt lang tid på å sette sammen denne maskinen, og er snart klar for å bestille, men jeg trenger deres velsignelse før jeg trykker på "kjøp". AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' 1617,- ASUS A8N-SLI Deluxe 1190,- Databutikken.com Kingston HyperX PC3200 1024 MB (2x512) 1718,- FBN Nec ND-3500 16x DVD±R9 515,- Databutikken.com Thermaltake Silent Purepower 480W 850,- Netshop Western Digital Caviar SE 160 GB S-ATA 779,- PCutstyr.no XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe 3795,- Komplett.no Føler selv at dette er et bra oppsett, men er det noe jeg har glemt? Noe jeg bør endre på? Si ifra! Det er like før det smeller! Godt nytt år! Lenke til kommentar
Bobby_Digital Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Spørs litt på bruksområder da, men jeg for min del ville hvertfall gått for mer diskspace. 160gb går unna før du får knipsa omtrent Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Fordel å kjøpe alt på 1 eller maks 2 plasser? Blir fryktelig mye porto utav det... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Hvis du etterhverthar planer om å kjøpe et skjermkort til for å utnytte SLI kan det være en ide å kjøpe en enda større strømforsyning. By the way selger MPX tilsvarende skjermkort - bare uten dual DVI - til 3100 kr. Litt penger å spare der! EDIT: Dette med å bruke flere nettbutikker er kun et matematisk spørsmål. 700 kr. spart på å handle skjermkort på MPX istedenfor Komplett dekker mye porto. Det er absolutt en fordel - spesielt med slike prisforskjeller. Endret 31. desember 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
ELR Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Gi gass! Asus, AMD og Kingston går godt sammen, så resten er vel bare smak og behag. Ville kanskje kjøpt litt større disk, men det er meg. Godt Nyttår! Lenke til kommentar
Alias Cryptus Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Tror jeg ville gått for to seagate 160GB NCQ disker. De er ekstremt stillegående og skal være raskeste 7200RPM disk. Les om det på www.tomshardware.com. Prøv å kjør disse i raid Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Hvis du etterhverthar planer om å kjøpe et skjermkort til for å utnytte SLI kan det være en ide å kjøpe en enda større strømforsyning. By the way selger MPX tilsvarende skjermkort - bare uten dual DVI - til 3100 kr. Litt penger å spare der! EDIT: Dette med å bruke flere nettbutikker er kun et matematisk spørsmål. 700 kr. spart på å handle skjermkort på MPX istedenfor Komplett dekker mye porto. Det er absolutt en fordel - spesielt med slike prisforskjeller. Jasså? Ikke med PCI-express, såvidt jeg vet...? Uansett, et meget oppsett, såvidt jeg kan se, men henger meg med på bølgen som sier at det er lurere å bestille fra 2 steder? Eller, på en måte, så vil du jo bestille på Databutikken for over 1500, og da er frakten gratis! Endret 31. desember 2004 av fredriku Lenke til kommentar
whom Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Tror jeg ville gått for to seagate 160GB NCQ disker. De er ekstremt stillegående og skal være raskeste 7200RPM disk. Les om det på www.tomshardware.com. Prøv å kjør disse i raid Skulle også til å nevne NCQ disk Ellers er det som sagt mye smak og behang, men når det gjelder PSU, ville jeg godt for Bzerk Denne er veldig god og bråker lite med sin 120mm vifte. Bråker kanskje bittelitt mer enn ditt valg, men siden du valgte XFX GPU, som bråker litt, så skulle ikke den ha noe problem med å overdøve Lenke til kommentar
matricz Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Bytt ut Nec 3500 med Nec 3520 til samme pris? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Tror jeg ville gått for to seagate 160GB NCQ disker. De er ekstremt stillegående og skal være raskeste 7200RPM disk. Les om det på www.tomshardware.com. Prøv å kjør disse i raid Skulle også til å nevne NCQ disk Ellers er det som sagt mye smak og behang, men når det gjelder PSU, ville jeg godt for Bzerk Denne er veldig god og bråker lite med sin 120mm vifte. Bråker kanskje bittelitt mer enn ditt valg, men siden du valgte XFX GPU, som bråker litt, så skulle ikke den ha noe problem med å overdøve Er ikke den PSU'en for stor til ATX? Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Ser at flere anbefaler andre disker (bl.a. NCQ). Noen som kan komme opp med en anbefaling på en disk til rundt 1000,-? Takker for kjappe svar! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 By the way selger MPX tilsvarende skjermkort - bare uten dual DVI - til 3100 kr. Litt penger å spare der! Jasså? Ikke med PCI-express, såvidt jeg vet...? Beklager, det tok jeg ikke i betraktning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå