Gå til innhold

Kabinett til TT Big Water

Anbefalte innlegg

Skal bestille pc fra mamoz og mpx, men klarer ikke helt å bestemme meg for kabinett. (ergo kabinettet må være på mpx eller mamoz)

Er åpen for forslag, men står står igjenn med 3 "finalister":

Chenbro Gaming Bomb orange/sort ..... Produsent sine spec = 402kr

Thermaltake Xaser Tsunami Silver m/vindu ..... Produsent sine spec = 948kr

Thermaltake Xaser Tsunami sort u/vindu ..... Produsent sine spec = 1007kr

Noen som har noen andre forslag fra mamoz eller mpx? Skal ha strømforsyning utenom trenger ikke/bør helst ikke ha strømforsyning fra før. Trenger også i alle fall en 120mm vifteplass

Og følger viftene med tsunami kabinettene? Er det andre ting som (også) følger med de kabinettene?

Andre gode grunder til å kjøpe tsunami forran gaming bomb?

Edit: skiftet til mer beskrivende tittel

PS: Dette topicet var før kjent som "kabinett fra mamoz eller mpx"

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilket kabinett som er fint er jo egentlig en smaksak, men jeg syns i alle fall gaming bomb er stygg :)

Helt enig :yes:

Jeg ville ha valgt Thermaltake Xaser Tsunami Silver m/vindu.

EDIT: Ikke tenk på hvem som er finest fra produsent. Tenk heller på hvor praktisk den er å mode.

Endret av danielsn
Lenke til kommentar

Har vist komt inn en ny finalist som har tatt ledelsen

Thermaltake Xaser Tsunami Sort m/vindu

Så det ikke når jeg så igjennom første gang........ :blush:

Har ikke så store planer om å modde enda. Noe som nok skyldes at speil lakken ser ut som den er vanskelig å jobbe med.

Edit: noen burde skaffe leif et skriveprogram......

Edit: Var ikke så dyrt med vinduskitt nei.... Men hva skal jeg bruke til å skjære opp kabinettet med?

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar

Ble ganske jevnt dette. :hmm:

Sett bort fra gaming bomb da :p

Er 2 som likte TT tsunami silver m/vindu

2 som likte TT tsunami black u/vindu m/vindusmodd

og 1 som likte TT tsunami black uten å nevne vindusmodd.

Må innrømme at jeg ble ganske interessert i vindusmodd når jeg så mulighetene på microplex. Men hva skal man bruke for å skjære i kabinettet? Og er det vanskeligt å legge inn et vindu?

Edit: Nyttårsaften er vist leifens dag :mad:

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar
Ble ganske jevnt dette. :hmm:

Sett bort fra gaming bomb da :p

Er 2 som likte TT tsunami silver m/vindu

2 som likte TT tsunami black u/vindu m/vindusmodd

og 1 som likte TT tsunami black uten å nevne vindusmodd.

Må innrømme at jeg ble ganske interessert i vindusmodd når jeg så mulighetene på microplex. Men hva skal man bruke for å skjære i kabinettet? Og er det vanskeligt å legge inn et vindu?

Edit: Nyttårsaften er vist leifens dag :mad:

Dremel eller stikksag kan du bruke.

Personlig ville jeg valgt Tsunami black, med vindu. Vinduet som er der er jo ganske pent fra før av.

Lenke til kommentar

Jeg har TT Tsunami, det er med 3 vifter. En 120mm i fronten av kabinettet og en 120mm.. bak i kabinettet(med blå leds) så er det en vifte som er større enn 80mm viftene, men mindre enn 120mm. Den står i døren på kabinettet.

Hvis du har tenkt langsiktig med å sette inn vannkjøling eller noe stash som tar mye plass, så er dette kabinettet veldig dårlg bygd sånn. Jeg fikk PRESSET inn vannkjøling i mitt. Det går sikkert å sette inn på andre måter også, men jeg fikk det akkurat inn. Hvis du skal ha vannkjøling, ville jeg anbefale ett kabinett som er større.

Lenke til kommentar
Jeg synes TT sort uten vindu er penest. Et kabinett som er såpass stilrent er kanskje ikke ideelt for de heftigste casemoddene, men det ser bra ut bare slik som det er.

Sort uten vindu så bra ut ja. Men når jeg har en kabinettvifte som lyser blått, en 120mm strømmforsynings vifte som lyser blått, en vannpumpe som lyser blått og vann + slanger i vannkjølinga som er uv reaktivt grønnt så kan jeg ikke bare stenge dette inne i kabinettet. :)

Jeg har TT Tsunami, det er med 3 vifter. En 120mm i fronten av kabinettet og en 120mm.. bak i kabinettet(med blå leds) så er det en vifte som er større enn 80mm viftene, men mindre enn 120mm. Den står i døren på kabinettet.
Takk for at du bekreftet dette. Da blir jeg i alle fall ikke sittene med et evig varmt kabinett selv om jeg ikke legger 500kr inn i nye vifter. :thumbup:

Hvis du har tenkt langsiktig med å sette inn vannkjøling eller noe stash som tar mye plass, så er dette kabinettet veldig dårlg bygd sånn. Jeg fikk PRESSET inn vannkjøling i mitt. Det går sikkert å sette inn på andre måter også, men jeg fikk det akkurat inn. Hvis du skal ha vannkjøling, ville jeg anbefale ett kabinett som er større.
Trodde det hadde stor plass jeg :dontgetit:. Det så jo så lovende ut med 2 120mm vifteplasser. Hvor/hvordan har du montert vannkjølinga? Har du bilder av det?
Jeg ville ventet til gaming bomb II kommer ut, er mye bedre enn gaming bomb;)
Las testen her på HW og den så ganske imponerende ut. I alle fall om man hadde fått tak i børstede aluminiums deksler til dvd ol :dribble:. Synest faktisk det minnet om thermaltake løsninger inni kabinettet. Slik som 3,5" monter med antisjokk fester forran kabinnetviften i front osv. Når kommer dette ut og hvor mye kommer det ca til å koste? Sto 1600 i testen, men det er jo den amerikanske.
Lenke til kommentar

Siden jeg skal ha vannkjøling (Thermaltake Big Water) så dette kabinettet svært interessant ut:Thermaltake Shark Sort

Det er bygd "med tanke på" Thermaltake Big Water. Det har egne hull som man kan ta ut slanger igjennom. Og det holder en lavere temperatur en tsunami selv om den har mindre vifter. Og det har interne løsninger som høster god kritikk.

Noen som har noen tanker om dette kabinettet?

(ps: før denne posten var tittelen på dette topicet "Kabinett fra mamoz eller mpx" så postene over har sansynligvis ingen ting med TT Big Water å gjøre)

Lenke til kommentar

Er enig med at det er mye mer "klasse" over TT Tsunami uten vindu.

Kommer jo til å sperre inne alle de fine lysene mine da...... Siden jeg kommer til å skjære i kabinettet med det første (ihvertfall ikke med sløv stikksag). Men det er jo egentlig ikke noe problem. Problemet er at shark er mye bedre tilpasset vannkølingssystemer og at MartinMyhr problem med å instalere vannkøling i tsunamien hans.

Er det noen andre som har prøvd å montere vannkjøling i et tsunami kabinett?

Lenke til kommentar

Hva med Antec Sonata på microplex?

Det har 120mm vifte bak og ser ganske så stilrent ut i mine øyne. I tillegg er det 0.8mm stål og støydempet. Greit nok, det er tungt å løfte, men støydemping teller høyt i mine øyne!

Dessuten ser det ut i fra dette bildet ut som om det skal gå fint å sette radiatoren på utsiden bak.

sonata.jpg

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...