Gå til innhold

xbox internettspilling

HFL

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det koster penger for å spille xbox over internett, bortsett fra den avgiften du vanligvis betaler?

Kommer det å være et pay and play system?

Og hvis jeg kjøper en ruter, kan jeg koble opp xboxen til den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn som det er i dag så støtter egentlig ikke xbox internett spilling. Det går allikevel å bruke den på internett.

Poenget er at ingen av spillene som er ute i dag er laget med internett i tankene, derimot er de laget for å fungere på lokalnett endel av dem. HALO, Tony Hawk 3, Tony Hawk 2X, Moto GP og Daytona 2002 er alle Xbox spill som man kan spille på lokalnettverk.

Nå har det seg heldigvis at noen smarte folk har funnet ut at man kan fake et lokalnett via. internett, og dermed gi Xbox spillere muligheten til å spille med folk via internett, som om de var på samme LAN.

Den enkleste måten å gjøre dette på er å gå på gamespy.com og laste ned Gamespy Arcade software, for deretter å laste ned Gamespy Xbox tunnel. Med de to programmene kan du spille med de spill jeg nevnte på internett.

Når det kommer til betalingstjenester for Xbox så er det en sak Microsoft jobber med nå, og som vel settes i gang til høsten. Da kommer det en rekke spill som kan spilles via MS sin egen Xbox tjenste, Xbox Live er det vel den heter. Sånn jeg har forstått det krever det at du kjøper en pakke som skal koste ca. 50 dollar, der får du med headset/mic for å kunne snakke med andre online spillere og 1 års forhåndsbetalt medlemskap på den tjenesten.

Så til ruter, for å kunne bruke Gamespy tunnel krever det at du kobler Xboxen din enten til en Hub eller en Switch. Så må du installere softwaren på en datamaskin i samme nettverk som da fungerer som er ruter for Xboxen din. Vær klar over at å spille via tunnel krever mye båndbredde, ca 112kbit linje for hver eneste bruker du skal spille mot. Så å spille dette via ISDN eller modem er ganske meningsløst. Jeg vil nok tro at Micrsoft sin tjeneste kommer til å kreve noe mindre båndbredde enn det, ettersom spillene da kommer til å være programmert for internett og ikke LAN, og dermed kreve mindre båndbredde. :smile:

Håper det hjelp litt :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jaaa!! Jeg fikk til å spille Xbox mot andre på internett.

Eneste dårlige tingen med det hele var at jeg ikke kan joine spill, jeg kan bare hoste dem.

Når jeg skal joine en server (PAL) så kommer det bare en svart skjerm med feilmeldingen : "Disc is dirty or damaged" eller noe slikt selv om cd'en er både ren og ripefri.

Men hostingen fungerer perfekt, det hakker ikke engang med min 128kb upstream.

Uansett, noen som vet hvorfor den meldingen kommer ?

Lenke til kommentar

Quote:

Når jeg skal joine en server (PAL) så kommer det bare en svart skjerm med feilmeldingen : "Disc is dirty or damaged" eller noe slikt selv om cd'en er både ren og ripefri.

Altså, som jeg sa i forrige melding, discen er både ren (!) og ripefri.

Uansett prøvde jeg å vaske den med en tørr klut nå.. det er det samme problemet

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-08 11:01, BoardkilL skrev:

Så til ruter, for å kunne bruke Gamespy tunnel krever det at du kobler Xboxen din enten til en Hub eller en Switch. Så må du installere softwaren på en datamaskin i samme nettverk som da fungerer som er ruter for Xboxen din. Vær klar over at å spille via tunnel krever mye båndbredde, ca 112kbit linje for hver eneste bruker du skal spille mot. Så å spille dette via ISDN eller modem er ganske meningsløst. Jeg vil nok tro at Micrsoft sin tjeneste kommer til å kreve noe mindre båndbredde enn det, ettersom spillene da kommer til å være programmert for internett og ikke LAN, og dermed kreve mindre båndbredde. :smile:

Hva med meg som har d-link router? (altså vanlig router med innebygget 4 porter switch)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...