anderlin Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Jeg har en server med en pentium 2 cpu, men jeg kan få tak i en brukt pentium 3. Vil denne gå i samme sokkel? Eller må jeg bytte hovedkortet? Og må jeg bytte noe annet (ram etc)? Endret 31. desember 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hvis P3-prosessoren bruker Slot1, ja. Hvis den er socket 370, må du ha en såkalt slotket. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Takk for svar! PIII'en bruker en slik en. Så da går alt bra? Nå blir serveren min glad, fra 233 til > 500 MHz. Endret 31. desember 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Slot1, med andre ord. Den skal du kunne bruke på hovedkortet, så sant den støtter hastigheten. De fleste hovedkort-produsenter har en liste over CPU-er de forskjellige hovedkortene støtter, så det er egentlig bare å sjekke nettsidene deres. Lenke til kommentar
~inso Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ja. Kanskje du trenger en bios oppdatering, noe som anbeflaes uansett btw Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) De fleste hovedkort-produsenter har en liste over CPU-er de forskjellige hovedkortene støtter, så det er egentlig bare å sjekke nettsidene deres. Det var smart. I min naivitet trodde jeg det var nok at sokkelen passet. Det ser ut som om hovedkortet mitt ikke støtter pentium III: http://www.asus.com.tw/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=81736 Jaja, da får jeg klare meg med pentium II. Takker for all hjelp! Endret 31. desember 2004 av anderlin Lenke til kommentar
~inso Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Du har sjekket om ikke en bios oppdatering fikser saken? Mange 66mhz bus hk fikser nemlig å kjøre 100mhz bus ås lenge rammen holder med. Finnes også ofte uoffisielle sider hvis du leiter litt. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 skal love deg at du bruker samme sokkel, bare ta en titt innom workloggen i signaturen min så ser du en pentium 3 prosessor på en tidligere pentium2 data Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 En ting du må sjekke, er hvilket chipset hovedkortet har. Det er KUN BX chipsettene som støtter PIII! Lenke til kommentar
~inso Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg har opplevd å finne uoffisielle sider til en P2-233mhx 32mb ram jeg skulle oppgradere, der man vha slotket fikk en celeron opp i 1,2ghz, så er du sikker på at det ikke finnes "snarveier" som gjør at man får P3 til å virke på andre chipsett en BX? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det finnes noen guider til hovrdan du kan teipe over noen av kontaktpunktene til Slot 1- kortet slik at du "lurte" BIOS til å tro at det var en P2... Har ikke linker til dette, men det skulle gå. Ellers er det bare BX og nyere som støtter P3 prosessorene. Desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå