cocay Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har veldig lite minne på dataen(IBM Thinkpad 600E ), kun 6 GB, og jeg vil oppgradere den så fort som mulig. Hvor kjøper jeg det, hva heter det? Må jeg sette det inn selv? cocay Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Regner med at du vil ha en ekstern HD. (?) Du får både små bærbare disker og store 3,5HD disker. Bærbare disker er lettere å ta med rundt, men de koster mer for mindre plass. Eller du kan ta kontakt med importøren av maskinen din. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 her finner du et utvalg av eksterne disker, disse kobler du til pcen din via usb eller firewire Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hva med å kjøpe en større intern disk? En 2.5" disk? Tror det kan være likesågreit. Finn ut hvor stor harddisk din maskin kan takle. Har du USB 2.0 eller FireWire? Lenke til kommentar
cocay Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Hva med å kjøpe en større intern disk? En 2.5" disk? Tror det kan være likesågreit. Finn ut hvor stor harddisk din maskin kan takle. Har du USB 2.0 eller FireWire? Vet ikke helt, hva firewire er, men det er èn usb på den. Lenke til kommentar
cocay Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jo, jeg hadde tenkt å ha en intern hardisk... Det er en IBM Thinkpad 600E, og det er kun 3GB(nevnt tidligere) på den men hvordan finner jeg ut hvor mye den "tåler" å ha?(av GB/MB) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Iflg denne sida ble den levert med max. 18 GB harddisk. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 og?...... hvis han vil kan han sette 200 gb inn i maskinen sin Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg har letet litt på IBM sine sider, uten å finne en plass der det står at en kan bruke så stor disk som en vil. Men står heller ikke noen begrensninger... Regner med at du kan bruke 40-60GB uten problemer, evt. med en bios update. Lenke til kommentar
cocay Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jo, 40GB hadde vært mer enn nok til den dataen. Men det som står lengre opp i siden at den blir levert opp til 18GB, jeg kan vel kjøpe mer enn det? eller er det "grensa"? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Som jeg skrev, jeg fant ikke noe info om hvor stor disk du kan bruke. Men regner med at 40GB vil gå greit, muligens må du kanskje oppdatere BIOS. Du kan jo lete litt rundt om på nettet selv og, for å se om du finner noen øvre grense. Lenke til kommentar
cocay Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jo, det kan jeg gjøre men har liten erfaring på BIOS, hvordan oppdaterer man den? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Vet ikke hvordan det er med akkurat den pc'n. Er uansett en grei sak som du klarer ved å lese veiledningen. Snakker kanskje om et enkelt program som du bare kjører i Windows. Lenke til kommentar
cocay Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Ok, men RAM til dataen gjør den raskere ikke sant? Tenkte å kjøpe det å, er det no spesiell type jeg da må ha? Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Prøv denne linken. Endret 2. januar 2005 av xSotte Lenke til kommentar
Filla Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 - Kjører du Windows XP ? Du skal en del år tilbake hvis operativsystemet lager krøll for størrelsen på harddisken din. - Med mindre lappen din er så gammel at IBM enno laget egne løsninger for hardware sim ikke var kompatible med resten av verden, kan du bare handle en standard 2,5' harddisk og sette den i. Pass på at du har lasta ned alt av drivere på forhånd da. Lenke til kommentar
cocay Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 jo, det er Win XP på den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå