alexf Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Hei, jeg vurderer innkjøp av en Acer 6004LCi. Dette er samme maskin som tilsvarende 8004, med unntak av grafikkort, DVD-brenner og harddisk. Maskinen har Intel® Extreme Graphics 2 Technology, altså integrert grafikk-kontroller på hovedkortet. Det jeg lurer på er om denne maskinen vil være i stand til å kjøre enkel 3D-grafikk som for eksempel i Port Royale 2, Pirates! og lignende strategispill. Jeg ser ikke poenget med å spille Doom3 på bærbar PC, for å si det slik. Er det noen som har erfaringer fra enkel 3D-grafikk med denne grafikkløsningen? Maskinen skal i all hovedsak benyttes til arbeid. Endret 31. desember 2004 av alexf Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hvorfor ikke laste ned en demo av de spillene hvis det finnes? Da ser du selv om det går eller ikke. BTW: nice transport tycoon avatar Lenke til kommentar
alexf Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg vurderer kjøp av bærbar PC, og kan spare noen tusen på å kjøpe 6004 fremfor 8004, da 8004 er noe dyrere grunnet funksjoner jeg strengt tatt ikke har behov for. Utenom dette er de to PCene identiske. Jeg tenkte for eksempel på at det kunne være greit å ta seg en seilas i Pirates! under en kjedelig forelesning - utover dette kommer jeg ikke til å benytte PCen til spilling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Du bør nok prøve ett par 3D-spill.. av de minst krevende før du bestemmer deg.. Tror Intel "Extreme Graphics" er blant de minst dårlig av integrert grafikk..ihvertfall det lille jeg har testet chipset med IGP. Til hovedsakelig "kontorbruk" er det godt nok.. Men så snart du sammenlikner IGP med et hvilket som helst skjermkort/system med separat skjermkortbrikke (laptop).. så spørs det om du vil godta IGP.. For så dårlig er det... Edit: Til info har jeg en Dell Inspiron 4100 (P3 1.0Ghz og GeForce2Go) og en Pavilion dv1045 (Dothan 1.4GHz og Intel "extreme").. Førstnevnte er *klart* best i 3D...selv om specs ellers er langt dårligere.. (SDRAM i830 vs. DDR SDRAM og i855). Endret 31. desember 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
alexf Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Det er vel kanskje greit å gå for en løsning med separat skjermkortbrikke, da flere og flere strategispill blir 3D. Nå tenker jeg på mindre krevende spill, ikke CnC:Genrerals og den typen spill. Strategispill er det eneste en bærbar PC egner seg for uansett. Tung 3D grafikk og internettfragging foretar jeg på stasjonær PC. Endret 31. desember 2004 av alexf Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg syns definitivt du bør gå for en maskin med separat skjermkort.. Jeg ville ihvertfall lagt til en tusing for det.. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Når jeg tenker meg om utvikles det nye Civilization 4 i 3D, så da bør valget være greit. For eksempel ser System Requirements til Pirates! slik ut: 32 MB video card* with Hardware T&L support* Indicates device should be compatible with DirectX® version 9.0b or higher. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå