mbst Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Har et stort problem. Min nye maskin vil ikke starte. Delene er blant annet -Abit KX7-333R (Phoenix-BIOS) -AMD XP 2000+ m/Alpha PAL8045 -NoiseControl 370W PSU Det som skjer når jeg starter den opp er at jeg hører HDene og alle vifter etc starte opp, deretter kommer det noen pip fra hovedkortet i følgende rekkefølge: langt pip - pause - langt pip - pause, osv, repetisjonen stopper aldri. Skjermen får tydeligvis ingen signal om å skru seg på - den forblir i standby-mode. Ser ut som om tastaturet fungerer på den, det lyser ihvertfall. Har sett på nettet etter en forklaring til denne pip-koden, men fant ingen forklaring på den, bare til en god del andre. Så hva betyr koden? Hva kan være galt? Noen forslag om hva jeg kan gjøre? For meg ser det ut som om jeg kan utelukke bla CPU-feil, hovedkort-feil og BIOS-feil, ettersom disse feilene skulle gitt en helt annen kode. Eller..? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Glemte å si at jeg nok kan utelukke skjermkort-feil eller feil på div PCI-kort. Har nemlig prøvd med et skjermkort jeg vet fungerer, med samme resultat på begge. Har dessuten strippet maskina for alle andre kort enn skjermkortet. Lenke til kommentar
cozmo Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Kjører du med DDR ram ? hvis du gjør det er det sikkert rambrikkene som ikke står helt ned i slotten. Jeg hadde samme problemet og jeg måtte trykke så har på ram brikken at hovedkortet bøyde seg før de fikk skikkelig kontakt. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Har DDR-RAM. 3x256MB, Crucial PC2700 DDR. Trykke så hardt altså..? hmmm. Holder det ikke så lenge de "håndtakene" man fester brikken med på siden tar tak i - og passer inn i - hullene på siden av brikken? Måtte du trykke enda hardere selv etter at håntakene hadde kommet på plass, og alt tilsynelatende var i orden? Fikk du også piping fra hovedkortet? Hva slags, i tilfelle? Håndtakene jeg refererer til er de hvite delene i hver ende av hver slot: Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 09:19, mbst skrev:Glemte å si at jeg nok kan utelukke skjermkort-feil eller feil på div PCI-kort.Har nemlig prøvd med et skjermkort jeg vet fungerer, med samme resultat på begge.Har dessuten strippet maskina for alle andre kort enn skjermkortet. sjekk denne sida http://www.wimsbios.com/ Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 HEI, har du prøvd minimum oppkobling ? hilsen C3 entusiasten Lenke til kommentar
zane Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 På asus sine kort betyr iallefall lange pip som blir gjenntatt at det ikke er innstallert ram. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 10:17, LA8464 skrev:HEI, har du prøvd minimum oppkobling ? Hva er det for noe? Hvis det innebærer å starte opp med minimalt antall kort, RAM, etc, så ja, det har jeg. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Bare et lite råd i forbindelse med montering av RAM, CPU og andre enheter på HK. Press for all del ikke for hardt når kortet er montert i kabinettet. Jeg antar at de fleste har montert HK med 6 skruer som er vanlig. Mellom skruene blir det for stor avstand slik at HK bøyer seg når du presser/trykker enhetene på plass. Dermed er muligheten stor for at kretsene/banene kan ryke, eller at en eller annen påloddet komponent løsner. Under monteringsprosessen gjør de fleste en stor feil. Man monterer RAM og CPU etter at HK er montert i kabinettet. Monter disse før du monterer HK inn i kabinettet. Jeg vet at de fleste føler at man er et langt skritt på vei når HK endelig er på plass, og man kan ta fatt på "desserten" med monteringen av ovennevnte. Følg mitt råd, og faren for å ødelegge HK er redusert kraftig. HUSK faren for statisk elektrisitet. Enkle og billige råd vedrørende statisk elektrisitet har jeg skrevet om HER innlegg 8 Edit: leifetrykk [ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-06-08 11:01 ] Lenke til kommentar
zane Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Så ditt råd er at man demonterer hele pc'en når man har kjøpt seg litt ekstra ram? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Tror jeg fant det ut!! RAMen var ikke ordentlig i.. :smile: :smile: Tusen takk!!! (Hvis det fungerer da..) Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 11:07, zane skrev:Så ditt råd er at man demonterer hele pc'en når man har kjøpt seg litt ekstra ram? Jeg vet ikke om dette var spydig ment, men jeg velger å tro at det ikke var det. Selvfølgelig behøver du ikke å demontere HK m.m.. Hvis du hadde tolket helheten i denne posten, så hadde du kanskje skjønt at dette var et generelt tips. Poenget med dette tipset var vel i bunn og grunn at man bør være forsiktig når man presser på HK når man monter komponenter Hilsen en MIL.spec-Solder som snakker av erfaring. Lenke til kommentar
zane Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg er enig i at ram og cpu bør monteres før hovedkortet plasseres i kabinettet når man likevel har muligheten til det(selv om en socket A cpu detter rett på plass). Når det gjelder å bruke ekstrem makt når man monterer ram så er dette stort sett unødvendig. Litt lirking frem og tilbake pleier å gjøre susen. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 En Socket A CPU detter lett på plass. Kjøleren som skal oppå må det vanligvis mere makt til for å få på... Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Har Abit-kort selv, og ganske riktig: Jeg prøvde en gang å starte maskina uten ram-brikke: beeep - beeep - beeep. Men det vet du jo allerede nå. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå