Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke dele ting overnettverket lenger!

Anbefalte innlegg

Hei.

Før så har det funket å dele ting over nettverket som filer osv, men nå fungerer det ikke etter jeg hadde formatert windows.

Den maskinen jeg sitter på et "hovedkomaskinen" i nettverket og det er en annen maskin i nettverket og.

Hva må jeg gjøre for å få dette til å fungere igjen?

Jeg har lagd et hjemmenettverk, men det fungerer ikke selv om.

Når jeg trykker på datamskiner i nettverket, så kommer hverken den andre maskinen opp når jeg sitter på "hovedmaskinen" eller når jeg sitter på den andre maskinen.

Håper noen kan hjelpe meg!

Mvh

Ostebu

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn de katalogene du vil dele ut, høyreklikk, velg Deling\Sharing and security. Aktiver delingen av den katalogen. Da skal du kunne få opp de forskjellige over nettverket.

PS. Den innebygde brannmuren i Windows XP kan skape problemer så prøv å skru av den.

Selfølgelig har jeg gjort det der før da.. Er jo ikke helt vekke!

Lenke til kommentar

Kan det være at de er satt opp med forskjellige arbeidsgrupper? Det problemet har vi hatt av og til med nye eller formaterte maskiner fordi noen kjører norsk og noen engelsk Windows.

Gå til min datamaskin og velg (System)egenskaper, og Datamaskinnavn. Evt. kontrollpanelet for nettverkstilkoblinger og Nettverksidentifikasjon på Avansert menyen. Klikk Endre og sjekk at Arbeidsgruppe heter det samme på begge maskiner...

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...