above Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Hei. Før så har det funket å dele ting over nettverket som filer osv, men nå fungerer det ikke etter jeg hadde formatert windows. Den maskinen jeg sitter på et "hovedkomaskinen" i nettverket og det er en annen maskin i nettverket og. Hva må jeg gjøre for å få dette til å fungere igjen? Jeg har lagd et hjemmenettverk, men det fungerer ikke selv om. Når jeg trykker på datamskiner i nettverket, så kommer hverken den andre maskinen opp når jeg sitter på "hovedmaskinen" eller når jeg sitter på den andre maskinen. Håper noen kan hjelpe meg! Mvh Ostebu Endret 31. desember 2004 av OSTEBU Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Finn de katalogene du vil dele ut, høyreklikk, velg Deling\Sharing and security. Aktiver delingen av den katalogen. Da skal du kunne få opp de forskjellige over nettverket. PS. Den innebygde brannmuren i Windows XP kan skape problemer så prøv å skru av den. Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hvordan slår jeg av brannmuren i xp da? Lenke til kommentar
above Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Finn de katalogene du vil dele ut, høyreklikk, velg Deling\Sharing and security. Aktiver delingen av den katalogen. Da skal du kunne få opp de forskjellige over nettverket. PS. Den innebygde brannmuren i Windows XP kan skape problemer så prøv å skru av den. Selfølgelig har jeg gjort det der før da.. Er jo ikke helt vekke! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Kan det være at de er satt opp med forskjellige arbeidsgrupper? Det problemet har vi hatt av og til med nye eller formaterte maskiner fordi noen kjører norsk og noen engelsk Windows. Gå til min datamaskin og velg (System)egenskaper, og Datamaskinnavn. Evt. kontrollpanelet for nettverkstilkoblinger og Nettverksidentifikasjon på Avansert menyen. Klikk Endre og sjekk at Arbeidsgruppe heter det samme på begge maskiner... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå