kenneth19 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hei! Eg har nettopp kjøpt en XFX Geforce 6600GT AGP Nividia. Fikk det i posten i dag. Satte i kortet i AGP slotten og tenkte eg skulle prøve det på 3DBenckmark 05. Startet testen men då slår bare skjermen seg av.... Etter litt leiting på nettet ser eg at du må koble kortet til strømforsyningen i pcen. Har dette noe med at skjermen slår seg av? Ser at kortet krever 450 v. Eg har en dell pc med 250v. Dette holder vel ikke? Hvor anbefaler dere å kjøpe ny strømforsyning og eg trenger vel en ledning fra skjermkortet og til Psuen. Prøvde å spille LOTR:Battle for middle earth. Dette funket bra. Er det nødvendig å bruke ekstra strømforsyning vis eg bare skal spille spill som det og C&C Generals. har ingen intresse for Doom3, halflife 2 osv. Hva merke av strømforsyning skal eg kjøpe? Kjipe greier dette her... Eg så hadde tenkt å spille som bare juling si eg har ferie nå Takker veldig for svar Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) bak på esken står det feil. det skal stå 300 ikke 450. reagerte på dette selv. du kan jo prøve. hvis du ikke har så mange hardisker og sånt så skulle det gå fint det. har hørt at denne strømmforskyninga er bra. Endret 31. desember 2004 av mr.nauz Lenke til kommentar
kenneth19 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Har 1 harddisk på 120 GB. Kan skjermkortet ta skade av og ikke bruke den ekstra strømforsyningen? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Du har altså ikke koblet i extra kontakta? hvis det fungerer fint, trenger du ikke noe ny psu da. men skal u absolutt ha en kan denne være ok: AOpen 400w low noise den er litt dyr, men den bråker lite og er av høy kvalitet! Har 1 harddisk på 120 GB. Kan skjermkortet ta skade av og ikke bruke den ekstra strømforsyningen? det kan være pga for lite strøm! Endret 31. desember 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har 1 harddisk på 120 GB. Kan skjermkortet ta skade av og ikke bruke den ekstra strømforsyningen? tror ikke det. men det yter jo mye mer med den ekstra strømmen. du kan jo prøve å sette i ekstra strømen. har hørt om mange som har 250w og 6600gt kort. Lenke til kommentar
kenneth19 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Du har altså ikke koblet i extra kontakta?hvis det fungerer fint, trenger du ikke noe ny psu da. men skal u absolutt ha en kan denne være ok: AOpen 400w low noise den er litt dyr, men den bråker lite og er av høy kvalitet! Har 1 harddisk på 120 GB. Kan skjermkortet ta skade av og ikke bruke den ekstra strømforsyningen? det kan være pga for lite strøm! Er kontakter fra psuen til den ene harddisken, dvden og cd brenneren. Eg gjør et forsøk eg Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Du har altså ikke koblet i extra kontakta?hvis det fungerer fint, trenger du ikke noe ny psu da. men skal u absolutt ha en kan denne være ok: AOpen 400w low noise den er litt dyr, men den bråker lite og er av høy kvalitet! Har 1 harddisk på 120 GB. Kan skjermkortet ta skade av og ikke bruke den ekstra strømforsyningen? det kan være pga for lite strøm! Er kontakter fra psuen til den ene harddisken, dvden og cd brenneren. Eg gjør et forsøk eg gjør det Lenke til kommentar
kenneth19 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Hmmm. Ser når eg åpner kabinettet at alle ledningene fra psuen er stukket over på den andre siden. Siden eg ikke bruker diskett stasjonen kan eg ta å bruke den ledningen som er begregnet på den og ta og stappe den større "sukkerbiten" på skjermkortet? Lenke til kommentar
pr0xZen Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Det burde funke... for å finne ut om du trenger ny PSU, bør du virkelig koble til kablelen fra PSU til skjerkortet. Er tross alt derfor den er der. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 altså den kontakta på skj kortet er ikke der for morro skyld strømkontakta SKAL være tilkoblet skjermkortet. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) altså den kontakta på skj kortet er ikke der for morro skyld strømkontakta SKAL være tilkoblet skjermkortet. Det er nok en grunn til at de har tatt seg bryet med å lage til en ekstra strømkontakt. Hadde problemer med at skjermsignalet kuttet i spill men den 6800LE og gammal strømforsyning. Med 6600GT og ny 400W PSU sunker alt fint. Endret 31. desember 2004 av eberland Lenke til kommentar
kenneth19 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Koblet til strømforsyning til skjermkortet. Kjørte så 3dbenchmark. Så slo ikke skjermen seg av Men gikk veldig tregt på 3db. så eg avsluttet før eg blei ferdig. Tenkte eg skulle spille litt LOTR og sette pcen til å kjøre benchmarken for å få test resultatene før eg går ut for i kveld. Godt nyttår folkens og takk for hjelp så langt Lenke til kommentar
Fezzer Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 ekstra kontakta? vil det si den svarte som fulgte med? har også selv bestilt dette kortet og fått det. Hvor skal isåfall den kobles? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 hehe du ser det når du får kortet. men si i fra hvordan det går! godt nytt år til deg å! Lenke til kommentar
kenneth19 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Fikk 2919 på 3DBenchmark05 med kortet mitt. Er dette en grei sum eller? Lenke til kommentar
kenneth19 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Det går faktisk seint og hakkete når eg spiller LOTR:Battle for middelearth! Har det riktignok på høyeste oppløsning og beste detaljnivå men allikevell. Lurer på om det er noe humbug en plass? Lenke til kommentar
kenneth19 Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Kommentarer anyone?? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Sørg for å legge inn nyeste driver. De offisielle finner du på www.nvidia.com De nyeste beta driverene finner du på guru3d.com Lykke til!! Lenke til kommentar
kenneth19 Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Har versjon 67.03 av nividia drivere. Så det skulle ikke være noe i veien med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har versjon 67.03 av nividia drivere. Så det skulle ikke være noe i veien med det. Det er kommet adskillig nyere drivere enn det. Tror nåværende offisielle driver fra nvidia er 66.93 og beta (fra f.eks guru3d.com) er kommet opp i 71.24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå