Remi-A Berg Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Fikk problem med pc`n for en tid tilbake. Den ville da ikke starte på dagen, da jeg prøvde igjen på ettermiddagen startet den og virket helt grei til den etter ca 2 timer skrudde seg av igjen. Har etter dette ikke fått liv i den igjen. For ikke den vanlige pipelyden når jeg starter. Har byttet strømforsyning og skjermkort i dag. Oppsettet er: ABIT kr7a 133 hk ca. 1år AMD athlon xp1900+ ca. 1 år Twinmos 256 mb ddr pc 2100 ca 1år WD 80 GB hd ca 1år Jensen nettverkskort ca. 4mnd. northq 400wpsu 1 dag ATI raedon 9200se 1 dag Satte i dag igjen sammen pc`n, men det var ingen forandring fra før så det var tydeligvis ikke psu eller skjermkort som er synderen. Har koblet fra alt som unødvendig for start, men skjermen forblir svart og det kommer ingen pipelyd. Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg kan teste de gjenværende komponentene? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Du kan bruke Seatools for å finne ut om hardisken er problemet: http://www.seagate.com/support/seatools Du kan teste rammen med Memtest86: http://www.memtest86.com/ Du kan også dobbelsjekke om alle kontakter står i skikkelig, og om CPU vifta sitter skikkelig. Endret 31. desember 2004 av John Kåre Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) kan disse legges på samme boot cd? Blir bios satt opp til å boote fra cd først når man resetter cmos? CPU vifta sitter skikkelig på. Alle vifter starter, cd-romene for strøm og harddisken spinnes i gang når jeg trykker på knappen Endret 31. desember 2004 av Remi-A Berg Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Hvordan blir det å få lest av resultatene om det blir noen resultater med tanke på at jeg ikke får startet maskinen? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Du kan f.eks sette harddisken i en annen pc når du tester.. Eller så er vel disse programmene oppstartsdisketter som bare kjører det aktuelle testopplegget? Btw pen stavefeil i topic. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Fikk problem med pc`n for en tid tilbake. Den ville da ikke starte på dagen, da jeg prøvde igjen på ettermiddagen startet den og virket helt grei til den etter ca 2 timer skrudde seg av igjen. Har etter dette ikke fått liv i den igjen. For ikke den vanlige pipelyden når jeg starter. Har byttet strømforsyning og skjermkort i dag. Oppsettet er: ABIT kr7a 133 hk ca. 1år AMD athlon xp1900+ ca. 1 år Twinmos 256 mb ddr pc 2100 ca 1år WD 80 GB hd ca 1år Jensen nettverkskort ca. 4mnd. northq 400wpsu 1 dag ATI raedon 9200se 1 dag Satte i dag igjen sammen pc`n, men det var ingen forandring fra før så det var tydeligvis ikke psu eller skjermkort som er synderen. Har koblet fra alt som unødvendig for start, men skjermen forblir svart og det kommer ingen pipelyd. Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg kan teste de gjenværende komponentene? hehehehe, jeg skjønne ikke hvorfor alle skal ha det så komplisert! Jeg har hatt den pipelyden selv med: AMD 64 3200+ 9800pro Gigabyte k8nnxp Twinmos 512 Twister Labtec 500w Se om du har innstillingen at maskin piper hvis vifta er fucka... I såfall slå det av. Jeg husker egentlig ikke hva jeg gjorde... Bare spark den litt, hjelper alltid Mvh Stian_A Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Du kan f.eks sette harddisken i en annen pc når du tester.. Eller så er vel disse programmene oppstartsdisketter som bare kjører det aktuelle testopplegget? Btw pen stavefeil i topic. hehe, hvorfor i all verden skulle ikke pc-en starte med en defekt hardisk? samme det vel...? Hvis viftene surrer, så er det noe annet som er ødelagt da vettu! Mvh Stian_A Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Har ingen annen pc å sette harddisken inn i. Mulig jeg må få lånt meg en pc i morgen å prøve å flytte over deler å prøve meg litt frem. Takker for alle tips. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Oops, leste ikke hele tråden. Det er IKKE harddisken det er noe feil med, da ville pcen bare stoppet halvveis i boot og spurt etter disk med OS. Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 skjedde det same med min pc for litt under ett år siden. HK`et mit var kaput startet på normalt vis men nektet å kome med bilde eller noe Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Kom på i farten nå at før den slo seg av siste gang jeg fikk brukt den begynte d å gå en alarm, mens maskinen sto for seg selv uten noe annet program en os aktivt. Skal prøve å låne en maskin i morgen å sette RAM og CPU over for å se om maskinen starter da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå