Gå til innhold

For fortsatt ikke startet maskinen

Anbefalte innlegg

Fikk problem med pc`n for en tid tilbake. Den ville da ikke starte på dagen, da jeg prøvde igjen på ettermiddagen startet den og virket helt grei til den etter ca 2 timer skrudde seg av igjen. Har etter dette ikke fått liv i den igjen. For ikke den vanlige pipelyden når jeg starter.

Har byttet strømforsyning og skjermkort i dag.

Oppsettet er:

ABIT kr7a 133 hk ca. 1år

AMD athlon xp1900+ ca. 1 år

Twinmos 256 mb ddr pc 2100 ca 1år

WD 80 GB hd ca 1år

Jensen nettverkskort ca. 4mnd.

northq 400wpsu 1 dag

ATI raedon 9200se 1 dag

Satte i dag igjen sammen pc`n, men det var ingen forandring fra før så det var tydeligvis ikke psu eller skjermkort som er synderen.

Har koblet fra alt som unødvendig for start, men skjermen forblir svart og det kommer ingen pipelyd.

Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg kan teste de gjenværende komponentene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan disse legges på samme boot cd? Blir bios satt opp til å boote fra cd først når man resetter cmos?

CPU vifta sitter skikkelig på.

Alle vifter starter, cd-romene for strøm og harddisken spinnes i gang når jeg trykker på knappen

Endret av Remi-A Berg
Lenke til kommentar
Fikk problem med pc`n for en tid tilbake. Den ville da ikke starte på dagen, da jeg prøvde igjen på ettermiddagen startet den og virket helt grei til den etter ca 2 timer skrudde seg av igjen. Har etter dette ikke fått liv i den igjen. For ikke den vanlige pipelyden når jeg starter.

Har byttet strømforsyning og skjermkort i dag.

Oppsettet er:

ABIT kr7a 133 hk ca. 1år

AMD athlon xp1900+ ca. 1 år

Twinmos 256 mb ddr pc 2100 ca 1år

WD 80 GB hd ca 1år

Jensen nettverkskort ca. 4mnd.

northq 400wpsu 1 dag

ATI raedon 9200se 1 dag

Satte i dag igjen sammen pc`n, men det var ingen forandring fra før så det var tydeligvis ikke psu eller skjermkort som er synderen.

Har koblet fra alt som unødvendig for start, men skjermen forblir svart og det kommer ingen pipelyd.

Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg kan teste de gjenværende komponentene?

hehehehe, jeg skjønne ikke hvorfor alle skal ha det så komplisert!

Jeg har hatt den pipelyden selv med:

AMD 64 3200+

9800pro

Gigabyte k8nnxp

Twinmos 512 Twister

Labtec 500w

Se om du har innstillingen at maskin piper hvis vifta er fucka... I såfall slå det av.

Jeg husker egentlig ikke hva jeg gjorde...

Bare spark den litt, hjelper alltid :D

Mvh Stian_A

Lenke til kommentar
Du kan f.eks sette harddisken i en annen pc når du tester..

Eller så er vel disse programmene oppstartsdisketter som bare kjører det aktuelle testopplegget?

Btw pen stavefeil i topic.

hehe, hvorfor i all verden skulle ikke pc-en starte med en defekt hardisk? samme det vel...? Hvis viftene surrer, så er det noe annet som er ødelagt da vettu!

Mvh Stian_A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...