Gå til innhold

BenQ T701 for 1995,- hos Elkjøp (lokalt)

Cro Cop

Anbefalte innlegg

Er det verdt pengene? Den skal brukes til e-mail, surfing og kontorarbeid; slik som word og excel. Ikke spill og ikke filmer.

Oppløsningen blir (sikkert) 800*600 eller 1024*768 i bruk.

Glemte å nevne at det er 17"

Endret av Cro Cop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppløsningen blir (sikkert) 800*600 eller 1024*768 i bruk.

Glemte å nevne at det er 17"

Om du vil ha et bilde som ikke ser ut i måneskinn, vær så god.

Alle LCD'er har en nativ oppløsning, en oppløsning de "MÅ" brukes i i Windows for at bildet skal bli perfekt, ved å kjøre høyere eller lavere oppløsninger får du et bilde som ser utrolig dårlig ut.

Native oppløsninger:

17": 1280x1024

19": 1280x1024

20": 1600x1200

21": 1600x1200

Lenke til kommentar

Har brukt lavere oppløsning på en annen LCD-skjerm, og det ble ikke bedre, men heller ikke gale. Nå er det så stor forskjell generelt på kvalitet så jeg vet ikke om denne skjermen vil det bli skikkelig ille når man skifter til lavere oppløsning.

Lenke til kommentar
Har brukt lavere oppløsning på en annen LCD-skjerm, og det ble ikke bedre, men heller ikke gale. Nå er det så stor forskjell generelt på kvalitet så jeg vet ikke om denne skjermen vil det bli skikkelig ille når man skifter til lavere oppløsning.

Min skjerm (NEC 1770NX) merker man STOR forskjell på oppløsningen, i windows vel og merke, siden grafikken i spill er bygd opp annerledes er det ikke så store forskjeller der.

Lenke til kommentar

Denne skjermen har jeg tenkt å kjøpe på Mandag.. skal stå opp tidlig... Elkjøp åpner 07.00..

Har tenkt til å bruke den som en sekundær skjerm til TV-titting, da TV'n min gikk fyken for en måneds tid siden.. Har TV-kort nå, men er så kjipt å drive å skifte mellom TV og internettsurfing/spilling hele tiden..... :cool:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Denne skjermen er ubrukelig!

Jeg var på Elkjøp nå for å kjøpe den, men bildet er svært uskarpt (også i "native" oppløsning).

Ekspeditøren fortalte meg at alle disse skjermene var sånn, og at Benq visste om problemet.

Dette virker rett og slett som et parti med feilproduksjon, noe jeg tviler på at Elkjøp kan bruke for å lokke kunder til butikkene sine.

Jeg sender epost til forbrukerrådet :thumbdown:

Lenke til kommentar
Denne skjermen er ubrukelig!

Jeg var på Elkjøp nå for å kjøpe den, men bildet er svært uskarpt (også i "native" oppløsning).

Ekspeditøren fortalte meg at alle disse skjermene var sånn, og at Benq visste om problemet.

Dette virker rett og slett som et parti med feilproduksjon, noe jeg tviler på at Elkjøp kan bruke for å lokke kunder til butikkene sine.

Jeg sender epost til forbrukerrådet :thumbdown:

Som jeg svarte deg i en annen post. Jeg synes skjermen så helt ok ut så snart man fikk plugget den på en ekte pc og kalibrert den rett og med native oppløsning. Kjøp en og ta den med hjem og test, eneste måten man kan se om en skjerm er god nok eller ikke,

Simen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...