Gå til innhold

Alltid krøll med ATI drivere :(

Einar2

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et x800xt kort og la inn driverne som fulgte med kortet. Så et par dager senere bestemte jeg meg for å legge inn de siste driverne. Jeg avinstallerte så de gamle ati driverne og lastet ned nye på www.ati.com (catalyst og controlpanel)

Jeg la inn catalyst først, restartet og da jeg kom inn i windows igjen stod det at det ikke hadde blitt skikkelig installert, og ati control center fungere ikke bla (kommer ikke inn i det, kommer opp en slags error)

Opplevde akkurat det samme da jeg hadde 9700pro, men brøy meg ikke no om det. Trodde det var noe med at kortet kanskje var for gammelt osv. Men det burde ikke være noe problem her.

Kjøpte meg liksom helt ny maskin, og windows er omtrent det eneste som er lagt inn.....

Noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyeste Catalsyst drivere krever også at man har Microsoft framework .NET ver 1.1 installert. Er det henten via Windows update? Jeg prøvde med Catalyst uten .NET først og fikk ustabil PC'en, la inn .NET og fungerer helt fint her nå. :) 9800PRO kort + Win XP Pro engelsk med SP1 her.

Lenke til kommentar

Det står ettertrykkelig at SP2 er anbefalt. Fjern de gamle med Driver Cleaner og legg in de nye ved å trykke på "express setup" .. har aldri hatt problem med ATI sine drivere. .. .. :whistle: .. som jeg kan huske.. (ok 4.10 var en middelmådig driver men ingen reelee problem)

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal begynne å rette på gramatikken til andre, headcleaver :p

Omegadrivere er et godt forslag. Ellers skal det ikke være for vanskelig å få catalyst til å funke hvis du ikke driter deg ut, Einar2. Prøv en versjon eldre, hvis du har lastet ned betaen av den nyeste er det ikke så rart at det ikke funker 100%

Lenke til kommentar
hmmm, mulig dumt spørsmål, men hvor kan jeg få lastet ned denne microsoft framework NET. 1.1 ?

fant det ikke på microsoft jeg da :blush:

Du finner den i Windows Update. Bruk Internet Explorer å gå til www.windowsupdate.com, eller bruk Verktøy og Windows update på menyen. Du skal finne .NET under andre Windows komponenter, ikke under kritiske oppdateringer.

Du kan også bruke Kontroll panelet og Legg til Fjern programmer for å se om du har Microsoft .NET framwork 1.1 installer eller ei. Er den i lista så har du det.

Lenke til kommentar

Har hatt hver eneste radeon generasjon, og kan vel si at de første driverene var litt buggy, f.eks HyperZ ikke fungerte slik det skulle osv. Men etter som Catalyst har blitt lansert så har de bare blitt bedre og bedre.

Personlig liker jeg ikke CCC da jeg synes den er for treg og lite responsiv, så jeg holder meg til goe' gamle CP. =)

Lenke til kommentar
Svarer bare til emne på topic. Må si meg meget uening, har aldri hatt noen problemer med ATI drivere på en maskin som fungerer 100%. Altså at alle komponenter er i orden.

har ikke harr problemer med drivere som har fulgt med kortet jeg heller. er høyest fornøyd med ati kortet mitt! men det blir nok et nVidia kort neste gang.bare for å prøve noe nytt. har hatt ati i alle pc'ene mine hittil!

Lenke til kommentar

CCC skal se penere ut, og brukeren skal få en bedre forståelse av hva de forskjellige settings gjør ved å kjøre en demo av det du forandrer på (en rød bil som kjører på en rett vei med noen plakater som kommer i ny og ne). Denne kjører konstant (Du kan også velge å kun forandre på innstilinger som har med 3D å gjøre uten å måtte bruke denne delen av CCC, men fortsatt er ytelsen treg og den er lite responsiv synes jeg). Du har ikke flere settings i CCC utenom A.I.

CP har alle andre settings (- A.I, som jeg synes man egentlig ikke trenger ennå med et kort som X8x0). Og er veldig mye mer responsivt. Enkelere å bruke synes jeg også.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Det er en "funksjon" hvor kortet analyserer hver enkelt tekstur for å se om hvilken AF algoritme (f.eks, man har mip map levels osv også b.la) som trengs på den. hvis man setter innstillingene til mi maps på high quality, er det ikke alle tekstures som trenger dette (pga hva som er bra synlig osv) tekstur preference osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...