Cloud Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har idag vært og hentet min Nec1770NX og 5m DVI kabel. Har et 9600XT kort fra Sapphire i pc. Prøvde først å bruke DVI kabelen i Nec'en og VGA kabel på min gamle skjerm. Dette fungerte bra på CRT skjermen min, men LCD skjermen var det store problemer med. Grønn aktig bilde med mye skurring og streker. Man ser nesten bilde av det som er på CRT skjermen bak alt det grønne på LCD skjermen. Men når jeg prøvde LCD skjermen med VGA kabel og koblet CRT skjermen til DVI via en DVi->VGA omformer fungerte begge skjermene. Så er det mulig at det er kabelen, skjermen eller kortet som er ødelagt? Eller er det bare noe forstyrrelser eller lignende? Her kan dere se hva som har skjed med skjermkortet mitt. (Og hvorfor jeg tror at det er dette som ødelegger DVI signalet) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) mulig å få se screen? og skjer dette i spill eller overalt? Endret 31. desember 2004 av ToxicMan Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 mulig å få se screen? og skjer dette i spill eller overalt? Skal prøve å ta et bilde av det. Det er så vanskelig å se noe slags bilde at å spille er umulig. Klarer ikke å finne nicket mitt når jeg skal logge inn i windows engang. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Her har vi et bilde hvor jeg bruker 2xVGA. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Her har vi Nec 1770NX med DVI kabelen i. Det kommer av og til under Windows loadingen "1 DVI-D kabel - no signal". Etter den loading screenen som det er vist bilde av blir skjermen svart. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Her har vi et bilde til som beskriver problemet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ser ut som om det er brudd i kabelen, eller eventuelt kontakten. Hadde samme problem selv med en DVI-kabel. Ingen du kan låne en av for å teste? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Ser ut som om det er brudd i kabelen, eller eventuelt kontakten. Hadde samme problem selv med en DVI-kabel. Ingen du kan låne en av for å teste? Jo, har vel det. Men tenkte ikke på at det kunne være problemet. Men får vel prøve å låne meg en DVI kabel i morgen da. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Har fått lånt meg en DVI kabel, men er usikker på om det er riktig kabel. Legger med et bilde (webcam kvalitet desverre). Er det utrygt å bruke en sånn kabel? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Den ser helt lik ut som kabelen jeg bruker. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Den ser helt lik ut som kabelen jeg bruker. Ok. Men her er et bilde av kabelen jeg fikk av netshop. Hva er forskjelden på kablene? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Har nå prøvd den DVI kabelen jeg lånte på skjermen min, og dette funket ikke noe bedre. Har også prøvd en annen skjerm med den kabelen og det funket like dårlig. Så det er tydelig at det er skjermkortet som ikke er så happy. Men hvordan er det mulig at jeg får brukt CRT skjermen min med DVI-->VGA i DVI ingangen på skjermkortet? Burde ikke dette også egentlig bli tull? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Forskjellen er at den fra netshop er 29 pins DVI kabel den andre er en 24 pins kabel som jeg mener å ha lest skal være en slags standar? Edit: Og jeg har desverre ikke noe svar på problemet ditt, leit å høre, men det er sikkert en eller annen smarting her inne som kommer å gir deg en løsning snart kansje Endret 2. januar 2005 av ToxicMan Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Svarene på kabeltype er egentlig ganske greit framstilt i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=353277 Grunnen til at du får brukt CRT-skjermen greit ligger nok i at det er to helt separate prosseseringsprogrammer som ligger til grunn. Enten har skjermkortet ditt en feil i kontakten, eller så er det noe feil med selve bildeprosseseringen. Digitalt og analogt signal er adskilt helt fra oppbyggingen på moderne skjermkort. Riktignok kan man kjøre analogt signal over DVI-kontakten, men dette er bare noen pinner, som ikke benyttes til annet. Dermed kan feilen sitte hvor som helst i skjermkortet. Du fikk i alle fall svar på om det var skjerm, kabel eller skjermkort som var kilden da :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå