Gå til innhold

Akutt støy fra harddisken...

Anbefalte innlegg

Har en WD 80GB som hat funger prikkfritt de siste to månedene, men plutselig begynnte det å komme en relativt høy lyd fra den. Den er der hele tiden, ikke bare når den jobber. Går ut fra at det er motoren...

Noen som vet hva det skyldes? Har kjørtb PCen i en uke i strekk, men det har jeg gjort før uten at det skjedde noe, dessuten bør den vel klare det..

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Det går ikke ann å leve med det.. Kan jeg levere den inn til butikken? Den er jo nesten ny og lyden kom plutselig mens jeg så på en film...

Hjelp! Jeg blir gal av støyen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke gidder stresset med evt retur, så er letteste/billigste forslag å henge den opp i noe som fjærer og dermed absorberer vibrasjonene som skaper støy.

Strikk duger, syltestrikk er bedre, men o-ringer tror jeg må bli det mest optimale. (o-ringer er laget for å vare en del lengre enn strikk...)

Ellers kan du jo sjekke drevrammene f.eks microplex selger (eller OBS Mariero i Stavanger hvis det er der du bor) Dette blir straks dyrere.

O-ring er mitt tips.

Lenke til kommentar

Jeg har samme disken og den "hyler" den også. Hvis det er en feil på disken så ville man vel ha merket det ved at man ikke fikk tilgang til alle data.

Jeg får ikke kjørt noe oppheng siden jeg kjører med utskiftbar hardisk (skifter mellom lek og alvor)

Biter tenna sammen og holder ut inntil jeg får kjøpt meg litt flere seagate barracuda IV disker

Lenke til kommentar

Det gikk av en eller anen merkelig grunn over (yesss!!) Aner ikke hva det var eller hvorfor det kom. Er bare glad det gikk vekk og håper ikke at det kommer tilbake...

Nå bråker ikke disken min mer!! Jippi!

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...