Gå til innhold

bruke 2kort, agp+pci over 2 skjermer

e321

Anbefalte innlegg

Har lyst til og bruke 2 skjermer, men vil ikke kjøpe noe ekstra adapter så jeg lurer på om jeg kan bruke 2skjermkort og 2 skjermer... Og bruke den skjermen som står på det beste skjermkortet(agp) som standard, men at jeg kan dra vinduer over til det andre(pci)..?

Altså;

AGP -> skjerm1

PCI -> skjerm2

Skjerm 1 skal være hovedskjermen. Der vises skriverbordet osv vanlig.

Skjerm 2 skal være "backup". Der kan jeg dra vinduer over hvis jeg trenger mer plass.

Funker dette tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså jeg hiver i ett gammelt pci kort jeg har liggende, kobler skjerm nr.2 til den og... Hvordan skal jeg konfigurere dette?

Det er enkelt med f.eks tv og vanlig skjerm på samme kort, men finner den det andre kortet av seg selv der jeg velger skjerm 1/2 osv..?

Er det farlig for hk eller andre komponenter og bruke ett gammelt pci kort i nytt hk?

EDIT: Det "hoved" kortet jeg har er gf4mx :D og det andre vet jeg ikke hva er for noe... gammelt pci kort.

Endret av e321
Lenke til kommentar

Om du har XP så kan du få problemer, XP støtter nemlig ikke dualscreen på andre enn spesifikke skjermkort, har selv prøvd med diverse gamle PCI-skjermkort.

Husker å ha lest en liste på microsoft.com om kort som XP støttet.

Erik

Lenke til kommentar

Bare husk å legge inn drivere direkte via enhetsbehandling, så det ikke blir krasj mellom kort og drivere.

Den lista til Microsoft over skjermkort er vel de kortene som er verifisert og garantert å funke 100%, det medfører ikke at andre kort ikke fungerer.

Forresten koster et skjermkort med to skjermutganger ikke mer enn et par hundre i dag, hadde vel vært en enklere og bedre løsning (det yter nok litt bedre enn mx-kortet ditt også :p)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Bare HW'n passer, dvs pci kortet ikke tar knekken på hk mitt :scared: så går det nok bra.. Jeg prøver div program osv

Ikke mobb mx :D Men gidder ikke bruke mer penger på denne dritten her så lenge den fungerer... Hvordan skal jeg gå frem når jeg skal sette det i?

(ikke sånn skrue for skrue, men driver ol)

ok, her kommer litt info som står på pci kortet:

ATI

MACH64 (?)

ATI 264CT VGA-BIOS V.2.005

litt mer tall og greier

på baksiden er det ett "serial number";

H442061

Helt bakerst på kortet er det 2 "beholderer" med 2 brikker i. Disse står det siemens på, minnebrikker?

Endret av e321
Lenke til kommentar

OK, har satt i ett kort nå.. Men windows finner ingen driver. Kortet jeg satt inn er et ati rage 2 kort, mer vet jeg ikke(det er altså ikke det jeg netopp snakte om, men ett annet :) ).

Trenger altså driverer... :(

EDIT: Nå virker det !!! :D

Takk for hjelpa alle sammen :)

Endret av e321
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...