e321 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har lyst til og bruke 2 skjermer, men vil ikke kjøpe noe ekstra adapter så jeg lurer på om jeg kan bruke 2skjermkort og 2 skjermer... Og bruke den skjermen som står på det beste skjermkortet(agp) som standard, men at jeg kan dra vinduer over til det andre(pci)..? Altså; AGP -> skjerm1 PCI -> skjerm2 Skjerm 1 skal være hovedskjermen. Der vises skriverbordet osv vanlig. Skjerm 2 skal være "backup". Der kan jeg dra vinduer over hvis jeg trenger mer plass. Funker dette tror dere? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 hm, kan bli vansklig. hvilke kort har du? kan være det aleine klarer to skjemer! Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Joda skal gå det Vet om en som har kjørt med det en stund uten problemer. Men mer enn det vet jeg ikke... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) altså jeg hiver i ett gammelt pci kort jeg har liggende, kobler skjerm nr.2 til den og... Hvordan skal jeg konfigurere dette? Det er enkelt med f.eks tv og vanlig skjerm på samme kort, men finner den det andre kortet av seg selv der jeg velger skjerm 1/2 osv..? Er det farlig for hk eller andre komponenter og bruke ett gammelt pci kort i nytt hk? EDIT: Det "hoved" kortet jeg har er gf4mx og det andre vet jeg ikke hva er for noe... gammelt pci kort. Endret 31. desember 2004 av e321 Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424 Lenke til kommentar
e321 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 ok, da vet jeg det. Men lurer litt på om jeg skal tørre og sette i det gamle pci kortet... PCI kortet er veldig gammelt(men hk her er jo p3 700mhz så det er jo ikke nytt det heller da), kan det ha noen betydning..? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har ingen betydning. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Om du har XP så kan du få problemer, XP støtter nemlig ikke dualscreen på andre enn spesifikke skjermkort, har selv prøvd med diverse gamle PCI-skjermkort. Husker å ha lest en liste på microsoft.com om kort som XP støttet. Erik Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Bare husk å legge inn drivere direkte via enhetsbehandling, så det ikke blir krasj mellom kort og drivere. Den lista til Microsoft over skjermkort er vel de kortene som er verifisert og garantert å funke 100%, det medfører ikke at andre kort ikke fungerer. Forresten koster et skjermkort med to skjermutganger ikke mer enn et par hundre i dag, hadde vel vært en enklere og bedre løsning (det yter nok litt bedre enn mx-kortet ditt også ) Endret 31. desember 2004 av Kevlar Lenke til kommentar
e321 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Bare HW'n passer, dvs pci kortet ikke tar knekken på hk mitt så går det nok bra.. Jeg prøver div program osv Ikke mobb mx Men gidder ikke bruke mer penger på denne dritten her så lenge den fungerer... Hvordan skal jeg gå frem når jeg skal sette det i? (ikke sånn skrue for skrue, men driver ol) ok, her kommer litt info som står på pci kortet: ATI MACH64 (?) ATI 264CT VGA-BIOS V.2.005 litt mer tall og greier på baksiden er det ett "serial number"; H442061 Helt bakerst på kortet er det 2 "beholderer" med 2 brikker i. Disse står det siemens på, minnebrikker? Endret 31. desember 2004 av e321 Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Fullstendig brukbart, men ikke forvent høye oppløsninger. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 800*640 eller hva det er, holder lenge det til det jeg skal ha den ekstra skjermen til. Gruer meg til og sette det i Har en dårlig følelse for dette Lenke til kommentar
e321 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) OK, har satt i ett kort nå.. Men windows finner ingen driver. Kortet jeg satt inn er et ati rage 2 kort, mer vet jeg ikke(det er altså ikke det jeg netopp snakte om, men ett annet ). Trenger altså driverer... EDIT: Nå virker det !!! Takk for hjelpa alle sammen Endret 31. desember 2004 av e321 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå