Kevlar Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Er det forresten, ang denne noe høye tempen vanlig at det er goop på skjermkort?Kjøleren er jo festet med noen spinlke fjærer, og jeg kjente at den virket litt løs. (som om det ikke var noe som klebret den til GPU) Så lenge kortet fungerer og har grei temp ville jeg ikke klønet for mye med det. Bedre å få nytt på garantien hvis det dreper seg selv under vanlig bruk enn å herpe det når du prøver å får på goop og sitte der med skjegget i postkassa. Husk at alt av garantier forsvinner det sekundet du tar av kjøleribba Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 jea, må si meg enig i den, vent til du har fikset problemet med å ødlegge garantier.. men man skal ikke se bort i fra at de ikke merker at du har tukklet med det... fortsatt en unødig risk med et nytt kort, vell du får ha lykk til og godt nyttår, jeg stikker Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Greit, da lar jeg det være, har jobbet noen år med elektronikkproduksjon, så bør klare den jobben, men lar det ligge så lenge. Jeg vil understreke at grunnen til at jeg ser denne høye tempen, er at jeg har måleren oppe på skjerm 2 mens jeg kjører feks 3D mark. Den ligger på rundt 70 grader "fast", men spretter opp mot 90 i korte øyeblikk, det er snakk om et par sekunder av gangen. Er ikke sikker på hvor mye jeg skal stole på den målingen uansett, den såkalte omgivelsestemeraturen er nok litt høere enn den faktiske. Garantien gikk vel strengt tatt i det jeg passerte 540 GHZ..? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 hvis du har overklokket har den i boka gjordt det. men er det problemer med kortet: klokk ned igjen og si du aldri gjorde dette! det er jo ikke klokken sin skyld om kortet blir fuck'a! Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Det er da helt normalt med skjermkort temperaturer fra 70-90 grader. X800 kortene til ATi ligger rundt 90-95 grader under 3DMark05 med Stock Kjøler på Stock Speed. Dette er ikke farlig kor skjermkortet. Skjermkort er konstruert for å tåle mye mer varme en CPU. Dessuten, når det gjelder levetid vil de fleste bytte komponentene innen 5-6 år. Derfor blir ikke praktisk levetid kortet inn. Kanskje kortet hadde holdt 30 år i steden for 20 år om man hadde hatt lavere temp, men det er jo ikke aktuellt å bruke et slikt kort om 20 år...... Lenke til kommentar
gsn Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 "Garantien gikk vel strengt tatt i det jeg passerte 540 GHZ..?" vell har du passert 540ghz skal du få medalje :> skal ikke være pirkette på skrive feil er bare litt trøtt så jeg måtte nesten utpeke dette, men det er på grensen til umulig at de merker en liten så uskyldig overklokking, jeg vet egentlig ikke om noen måter å løse problemet ditt på.. men ikke tukkle med kjøleren hvis du vurderer å sende det tilbake (ikke at jeg noen sinne har tvilt på dine ferdigheter, og det er heller ikke så vansklig eller tid krevende og skifte en kjøler, så lenge den ikke er limt!!€@£"#! , men av garanti grunner) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 gsn Skrevet 01/01/2005 : 05:27 "Garantien gikk vel strengt tatt i det jeg passerte 540 GHZ..?" vell har du passert 540ghz skal du få medalje :> Kilo, mega, giga...540Ghz var kanskje litt mye ja.. Men ja, jeg mente idet jeg passerte stock speed (540Mhz) frasier man seg vel garanti, en annen sak er jo om det noen gang ville bli oppdaget. Kjører forøvrig på standard fart nå 540/1250, og har holdt øye med varmen, og jeg slår meg til ro med at den er godt innenfor akseptabel gpu temp. Har fått justert til så det er nogenlunde akseptabelt i FS9, men det undrer meg fortsatt at gpu ligger rett over idle temp, og cpu på 50-60%, og likevel hakker det noe... Jeg får bare gå ut fra at det ikke skyldes skjermortet, men heller noe med spillet. I Richard Burns jobber skjermkortet for fult (etter varmen og dømme) men skal jeg være ærlig er jeg ikke så veldig imponert der heller, for all del, det flyter i det store og hele veldig fint, men sitter jeg med view inne i bilen, og tar saktegående 180 grader sving feks, er det tydelig at grafikken ikke henger helt med. Det er snakk om pirk, men jeg hadde ventet at over det dobbelte i 3Dmark fra ATI X600 kortet, ville utgjøre mer forskjell i praksis enn det jeg har sett så langt. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har du testet de nyeste driverne fra nvidia ? de beta driverne ? er vell ikke helt offisielle men er vell verdt et forsøk... kan kanskje sjekke på guru3d om de er der, men husker ikke helt hvor man fikk tak i slikt, eller hva nr det er på driverne... Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Tror Flight sim 04 er er veldig cpu krevende spill,ble og skuffet da jeg byttet til 6800 gt.kunne jo bruke mere AA/AF på,men kjører jeg max detaljer går fps fort nedover i spillet. Så bra cpu og mye ram er et must i flight sim. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) gsn Skrevet 02/01/2005 : 03:53 Har du testet de nyeste driverne fra nvidia ? de beta driverne ? er vell ikke helt offisielle men er vell verdt et forsøk... Ja, innstallerte de nå, men har ikke prøvd enda, orker ikke mer ut og inn av spill idag.. Får se i morgen om det gjør noen forskjell. Traxco Skrevet 02/01/2005 : 04:00 Tror Flight sim 04 er er veldig cpu krevende spill,ble og skuffet da jeg byttet til 6800 gt.kunne jo bruke mere AA/AF på,men kjører jeg max detaljer går fps fort nedover i spillet. Så bra cpu og mye ram er et must i flight sim. Jeg har jo P4@3,3 og 1 GB 3200 ram og raptor 74GB raid0, så det burde holde, men tanken har streifet meg om den HT teknologien slår ut negativt, for i oppgavebehandling når jeg spiller FS9 viser ene ruta ca100% og den andre ca10% (total 60% cpu use) Og gpu ligger altså sovidt over idle (i Burns er det ca like mye i hver, og ca 40-50% use) Endret 2. januar 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 HT har jo aldri vært en teknologi laget for å gi max i spill, så det er vel ingen overraskelse at du ikke får 100% på begge "prosessorene". Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Kevlar Skrevet 02/01/2005 : 04:26 HT har jo aldri vært en teknologi laget for å gi max i spill, så det er vel ingen overraskelse at du ikke får 100% på begge "prosessorene". Nei, er klar over at det ikke er teknologi utviklet med tanke på spill. Men jo, det som overasker meg litt er at det er så totalt forskjellig oppførsel i 2 spill, også lurer jeg på om det faktisk gjør det dårligere, altså om det ville vært en fordel og koble ut HT når det gjelder spilling. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Gidder ikke å lese så nøye. Men fra temp. å dømme så har du et Aopen Aelus eller no sånt? Broren har et sånt. Han er oppe i 80 fort han ja. Han tenker å bytte det. Er alt for litn kjøleribbe på di korta etter min smak Nå nei d burde være 2x av di små viftene. (540GHz Weeeeeeeeeeeeeeee ) Lenke til kommentar
gsn Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har aldri eid et pentium 4 system, men antar at det går an å oppdatere chipsettet ? totalt skudd i blinde dette her altså... Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Tror det ja. Det er snakk om grafikkort her. EDIT: Broren min har prescott som er max oppe i 55grader. Min er oppe i 70 under load Endret 2. januar 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå