Gå til innhold

nForce5 med 1200MHz bus

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se hvordan Nvidia sitt chipset yter mot Intel sine. Nvidia er vel overlegen på features på AMD64 siden, men får vel litt mer konkuranse på Intel siden, Intel sine topp kort pr idag har det meste Nvidia kan by på. Men er 1200mhz buss så høyt da? Chipsettet må jo uansett støtte 1066mhz bus for å kunne kjøre de siste Intel cpuene, (133/4=33mhz) 33mhz over standard fsb er vel ikke så mye ?

Men litt konkuranse er sunt for markedet og prisen til sluttbruker blir bedre!

Ellers er det nesten et krav å ha vannkjøling på intels 3+ghz systemer om du skal overklokke, noe som gjør allerede dyre systemer enda dyrere. Tomshardware testet den raskeste Intel cpu'n og fant ut at den trottlet under belastning med standard kjøling, og det er ikke et godt tegn.

edit: calculator er som dop, og jeg hadde glemt dosen min idag..

Endret av FooKer
Lenke til kommentar
Hvorfor kalles det nForce 5? Intel har jo ikke hatt noen nForce kort tidligere.... :hmm:

Sikkert fordi at de har hatt så sinnsykt bra rykte på nForce brikkesettene deres. Har vel kanskje regnet på at de vil selge bedre hvis de gir ut enda et brikkesett i det navnet, og hvis det da også kommer med SoundStorm 2, så selger det nok en del bare pga navnet :) Men dette er jo selvfølgelig bare spekulasjoner fra min side... :)

-MortenGj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...