pcp160 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hei, Etter og ha byttet skjemkort i min Prescott pc, prøver jeg og finne årsak til middelmådig ytelse spesielt da i FS9 (MS Flightsimulator) GPU blir ikke varm, og jobber tydeligvis ikke særlig hardt, og jeg prøver derfor og finne ut om CPU kan være flaskehalsen. Jeg har jo disse 2 vinduene for cpu bruk, og den venstre er helt på max hele tiden, mens den andre er på ca 10% Grafen med de 2 søylene (bruk av cpu) helt til venstre i oppgavebehandling går opp til 58-60%. Men jeg vet da ikke helt hvordan jeg skal tolke dette, jobber den så hardt den kan, når den ene "ruta" står på max, eller er dette sånn Reodor Felgen måler, hvor den ene tar over der den andre stopper..? Lenke til kommentar
slettmegplss Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg er ikke helt sikker selv på å tolke desse, men prescott prosessorer bruker å bli ganske varme. Dersom desse søylene viser at CPU jobber meget hard kan dette være problemet. Regner med at du har CPU temp på en så pass ny prosessor, så se i bios etter temperatur på prosessoren din. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hei, Etter og ha byttet skjemkort i min Prescott pc, prøver jeg og finne årsak til middelmådig ytelse spesielt da i FS9 (MS Flightsimulator) GPU blir ikke varm, og jobber tydeligvis ikke særlig hardt, og jeg prøver derfor og finne ut om CPU kan være flaskehalsen. Jeg har jo disse 2 vinduene for cpu bruk, og den venstre er helt på max hele tiden, mens den andre er på ca 10% Grafen med de 2 søylene (bruk av cpu) helt til venstre i oppgavebehandling går opp til 58-60%. Men jeg vet da ikke helt hvordan jeg skal tolke dette, jobber den så hardt den kan, når den ene "ruta" står på max, eller er dette sånn Reodor Felgen måler, hvor den ene tar over der den andre stopper..? prøv å skru av HT.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå