Gå til innhold

Dahle's nyttårstale 2004

Ni kon

Anbefalte innlegg

Hei alle forumbrukere.

Gjennom året har vi sett at det har strømmet til nye medlemmer, noen med gode intensjoner andre har hatt andre planer. Jeg tenkte å se litt tilbake på hvordan ting har vært i året som har gått....

Først litt om datadelen:

Jeg har i år lært utrolig mye på datafronten. For det er vanskelig for en gammel hund å henge med i svingene. Da jeg startet med data var valget enten VIC-20 eller Commodore 64. Den gangen slapp man tenke på hvordan ram som skulle passe til ulike systemer. Trenden er at det blir vanskligere og vanskligere å velge seg datautstyr.

Jeg vil takke alle testerne i hw for særdeles gode tester. Flere av disse har blitt svært gode venner av meg. Vil spesiellt trekke frem Magnus aka Desertglow, som gjør en kjempe jobb i forumstyret og som skriver særdeles gode tester og artikler.

Dernest vil jeg takke redaktøren Howard Røste, som gjør et utrolig godt arbeide med å holde orden. Han skal dessuten ha et stort takk for at han renskriver og redigererer alle de tester og artikler jeg skriver (i år ble det 14 stykker og jeg kommer med 4 til nå i nær fremtid). Ønsker og lykke til siste skudd på stammen. Krolf (god venn det og) som skal teste skjermkort og PSU fremover

Jeg har dessuten lært utrolig mye på datafronten av en rekke brukere. Den største gleden var vel at Simen1 ble moderator, da jeg syns denne gutten stråler av kunnskap. Jeg ikke trekke for mange navn inn i denne talen, men det er mange som jeg setter stor pris på: Artic, ArticOC, Endre, Rikky, Skrue, Rayline TWB, Calm Snekker'n, Snorreh, knick Knack, C4STOR, Hårek, syar2003, Betroz er bare noen av de som har bistått enormt i min søken etter hardware. Geezuzz får en spesielt varm tanke som fikk meg til å holde meg til mitt DiNovo tastatur.

Når det gjelder softwarebiten har jeg også lært en masse. Det finnes en rekke brukere som herjer der ute: Polecat, HolgerLudvigsen, Kilogram og en rekke andre herjer på området.

Har også hatt stor glede av film og musikk forumet. Her vil jeg trekke frem Wh!te (som er stort sett superdyktig på alt han tar i), LarsP, Haltan (gutten er overraskende smart), Suzze, Scarface, Steffe, Steffyboy, Zyklon, Svankmajer, AndersWindstor (atw) og en rekke andre. Takk for mang en liten chat i Filmprat tråden.

Da jeg startet året var interessen for skjermer noe begrenset. Jeg tørr påstå at dette forumet er verdens mest solide forum innen skjermteknologi. Vi har i år publisert sinnsykt mange skjermtester. Enden, Vammaveien og Jankee gjør en kjempe jobb. Spesielt Enden gjør en kjempejobb på denne fornten, og har tatt skrittet videre med å lære opp folk i å bruke sRGB :D Vammaveien er jo blitt en god kompis, så han vet jo hva jeg mener om han.

Vi har osgå en rekke positive tilbakemeldinger fra produsentene som er gøy å få.

Det som er morsomt med skjermforumet er at en rekke brukere har blitt særdeles gode til å komme med råd. Tom waits for Alice hadde en kjempe tråd på sin LaCie skjerm. Lars-Erik kom og ville lære mye, og har vist seg svært dyktig. Det er mange jeg kunne dratt frem her, men må videre i talen.

Jeg har fått mange venner der ute, og alle har samme interesse som meg. Mange av disse bistår meg med infor til tester eller bare generell prat. Virant og Anders Windsor er to av de som bidrar med masse informasjon i mine kommende artikler.

Ikke den datarelaterte delen:

Først var jeg motstander av Off topic delen, men ser her at det er et eget samfunn av forumet. Har mange som jeg syns gjør en god figur her. Skal jeg ha meg en god latter må jeg si at jeg tar meg en tur hit i denne delen. Her finne jo også babethreaden. Her er det noen som er svært aktive i en stund, men som etterhvert faller av. Skurupu har vist seg å være en trofast poster.

Uansett har jeg hatt mang en god time i dette forumet. SnowDog, AnAnAs, Darkness og tusen andre krydrer dette med gøyale innslag. Setter faktisk stor pris på dere alle sammen.

I året som har gått vil jeg også nevne at vi dessverre mistet et kjært forum medlem: fondus. Dessverre ble han brått revet nort i en trafikkulykke. Jeg sender mine beste ønsker til han og hans familie.

Moderatorteamet jobber på spreng i dette forumet også. Spesielt gøy er det når de jakter på troll og annet. Dessverre ble gspr påtvunget ferie i en liten periode, hylte av han sine innlegg her. Mange av dere lever også farlig nær en påtvunget ferie. Men men, det er jo også godt med en liten joggetur i ny og ne....

Jeg vil takke alle som kommer med sine morsomme kommentarer. Lo godt av han som sa at sist gang han så Saddam, satt han å spilt saks-papir-stein med aktoratet (litt mye i OT delen kanskje). Hylte også av Swein og hans AGP kort :D

FtZ- gjør en utmerket rolle i å la den lille filmklipp tråden leve.

Annet til slutt:

Jeg vil rette en stor takk til Orjanp som har greid å informere oss andre gjennom et helt år med hva som er på ukes tilbud. ^fmj har også gjort en kjempejobb med oversikt over juekalenderene der ute :D

Vil også gratulere gutta med verdensrekord i blåtann, samt han som ligger på andrepass i 3dmark01! Grattis.

Helt til slutt vil jeg takke alle for året som har gått. Beklager hvis ikke ditt navn var nevnt, men de som vet jeg burde han nevt de skal vite at jeg har tenkt på disse og :D. La denne dagen bli en dag for ettertanke.

Jeg håper at flomofrene i Asia og Afrika får den hjelpen de trenger. Selv har jeg støttet disse med penger. Men mine tanker går også til de som har det trangt her hjemme. Derfor har jeg blitt medlem av www.giverglede.com, der du vil finne kremen av brukerne fra dette forumet. Audioslave gjør en kjempe jobb der, det samme gjør alle som deltar der.

Da trekker jeg med tilbake for i år og ønsker av hele mitt hjerte et godt nytt år til alle der ute. Hold hverandre i hendene inn i det nye året.

Og Dr.X : kyss Anette skikkelig godt på nyttårsaften da (dere turtelduene på forumet) :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt nytt år! (Selv om jeg er motstander av å si det før det nye året faktisk har begynt). Flott og koselig tale. Fin inntrekking av navn som du helt sikkert ikke er alene om å ha lagt merke til. Off topic -delen er den beste, koseligste, morsomste og mest interessante delen av hele hw-forumet! :)

Lenke til kommentar

Ja, dette var vakkert dere! Og koselig!

Er enig i det som Øyvind sier om "det egne lille samfunnet" under Off-Topic. Selv har jeg blitt rimelig bra kjent med en god del her, og dagen er ikke den samme uten en liten oppdatering fra Søppel-verden. :)

Til sist ønsker jeg dere alle et godt nytt år!

(Og vi ser vel gjerne flere slike taler...? ;))

Lenke til kommentar

Kult, Øyvind. Ønsker deg dine et riktig godt nyttår, gleder meg til HTPC-artiklene. :thumbup:

Ønsker også alle andre (jepp, alle. Hvem skulle tro dette?) et godt nyttår, til og med enden og levlex som har gitt meg warnings i løpet av dette året. Alle dere som er her er grunnen til at jeg er blitt forumslave.

Godt nyttår, hæla i taket og tenna i tapeten. :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...