Skribenten_ Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 hei, jeg var på elkjøp her om dagen forog titte på bærbar pc. så da de stod ved siden av hverandre la jeg marke til noe med skjermene. de fleste nye bærbarene hadde sånn spesielt skjerm.. litt sånn glatt og glassaktig, klarere bilder og vinkelsynet veldig bra, mens noen adrehadde den gamlematte fargen.. og hvilket synet var dårlig.. og fargene ble blåaktig jo mer til høyere eller venstre du stod for skjermen. er det noen som vet hva de "blanke skjermene" kalles.. eller hva fagordet for det er. vennlig hilsen jan Lenke til kommentar
underground Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Kaller det vist wsxga brightview eller no sånt tror jeg. har sett disse selv og det er utrolig bra bildekvalitet på de ja. Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Mens vi er inne på skjerm. Hva vil "TFT" bety? Så det på mange skjermer på SIBA her om dagen. Det virka hvertfall at det var bedre skjermer enn de uten(kanskje det er det du snakker om?). Jeg TROR kanskje at de TFT med TFT på er det bedre innfallsvinkel enn de uten. Bare en tanke som sagt. Noen som kan bekrefte noe av dette og igjen, hva står TFT for? Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Packard Bell sine maskiner har noe som heter Diamondview skjerm. anbefaler det på det varmeste selvom det var en her på forumet som klagde på refleksjoner. (kanskje han ikke så på noe annet enn en svart desktop. ), men ihvertfall. www.dinside.no har testet Packard Bell en som jeg nå sitter og skriver på. du kan jo skjekke hva de synes om diamondview. ps! har også hørt fra noen at Toshibas bærbare har noe diamondview lignende. Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Mens vi er inne på skjerm. Hva vil "TFT" bety? Så det på mange skjermer på SIBA her om dagen. Det virka hvertfall at det var bedre skjermer enn de uten(kanskje det er det du snakker om?). Jeg TROR kanskje at de TFT med TFT på er det bedre innfallsvinkel enn de uten. Bare en tanke som sagt. Noen som kan bekrefte noe av dette og igjen, hva står TFT for? skjekk "skjermguiden" til øyvindahle i "skjermer" forumet. ....tror jeg. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) TFT er berre eit anna ord for LCD Men det finnes ein god del guider og grunnstoff her på hw om akkurat LCD-skjermer, mest på stasjonære men mesteparten av informasjonen kan overførsat til bærbare skjermar. Øivind sin skjermjakt-tråd gir ein god innføring og lenkar til andre artiklar/testar av LCD-skjermar utført her på HW. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=299427 mvh JanEirik Skjermtester @hw Endret 31. desember 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå