Edstro Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hei! En venn av meg ringte og spurte meg om eg kunne fikse pcen hans for der hadde kommt opp en blå skjerm. okidoki. Han komm med den 2 dager etterpå og her står eg og lurer på va så kan være gale? På blåskjermen sto der: Windows problem! unable boot volum Det står i topic Selfølgelig har eg prøvd og formatert og innstallert windows xp på nytt men til ingen nytte! Maskinen har to wd ca på rundt 30gb Litt om innstallasjonen: Som sakt så bootet eg maskinen med winxp pro platen. Når eg fekk opp dei 2 diskene, slettet eg partisjonene og la inn nye. Det viste seg at eg kun kunne innstallere windows på disk nr. 1. og ikke på den andre. For der komm opp at innstalasjons programmet mente at der var noe galt med den andre disken. Alså eg innstallerte windows på disk nr. 1. Formateringen startet...... fjo! Så begynte den på selve innstalasjonen når alt var ferdig. Og den skulle ta en restart så komm det samme opp igjen (blå skjermen) snufs Eg prøvde igjen men når eg komm til formaterings prosessen så stoppet den opp for innstalasjons programmet sa at det ikke var mulig og formatere denne disken. Hva kan være gale? Eg har en liten mistanke om at begge harddiskene har slukktet lyset! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Det kan lønne seg å lese nøyaktig hva som står. Antar det er "Unmountable Boot Volume". Er ofte enkelt å fikse med chkdsk /r. http://www.techtips4u.com/kb/sw/SW00014.htm Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 er det ikke disken som tar kvelden snart da? mener jeg har sett slike meldinger før å da var det disken som holdt på å ta kvelden tror jeg. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Eg formaterer og innstallerer på nytt nå! Eg kommer med tilbakemelding når eg har fått resultat. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Ikke noe bedre resultat. Innstalasjons programmet vil ikke formatere. Lenke til kommentar
operaman Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Sette hdd i en annen maskin å formatere derifra? Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 da er det nok harddisken som tar/har tatt kvelden ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå