kindings Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Om de lager et sinnsvakt PENT utseende, nok kraft til å kjøre alt en htpc kan gjøre (ffdshow?, divX osv), så skal man ikke se bort i fra at jeg kjøper en ffdshow og divx funker da strålende på min G4 500MHz med 16 mb skjermkort... Tror folk overvurder divx litt, hadde en P2 266MHz da divx begynte å slå igjennom.. Den kjørte riktignok på rundt 70-80%, men det funker helt glimrende. ffdshow er vel litt mer krevende... Lenke til kommentar
slettet Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jaja. på tide apple senker prisene ja....hadde nok hatt en mac eller to for lenge siden hadde enten redursert prisene sine med MINST 30% eller oppgradert maskinene sine så de iallefall matcher tilsvarende PC. Well.. No er det vel ikkje det at Apple senker prisene spes. mykje, men derimot det at dei (kanskje) kjem med ei maskin i ein lavere prisklasse enn dei normalt har lagt seg på.. Regner med PowerBook 17" kjem til å koste omtrent det samme eit år fram i tid uavhengig av om denne "billig-Mac'en" kjem eller ei... Og for guds skyld folkens: Ikkje sjå dykk blinde på antall MHz CPU'en køyrer på... Tilogmed Intel har gått ut å sagt at det er ikkje antall MHz det kjem an på, men korleis ein utnytter dei.. 256MB minne er for lite for OS X, men ei 512-brikke i tillegg så kjem ting seg. Men.. G4 1.25GHz, 256MB Ram, 40GB disk, combodrive og AirPort Extreme.. Syns dette høyres veldig ut om iBook 12" eg... .. og den fungerer jo ypperleg til filmvisning, nettsurfing og andre "normale" oppgåver.. Uansett: Viss ryktene stemmer så er det kjempegreier! Då går nok eg til innkjøp av ein Q88.. Kjekt å ha.. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hadde nok ært gøy å prøvd en mac, men til de samme kronene vil jeg tippe at man kan kjøpe pc utstyr som overgår dette men ganske så mye som 2 ganger i ytelse. Om man får med en office-pakke som ryktene sier (iWork skal den visstnok hete, bombe..) , til den prisen vil det muligens være en killer-maskin for den jevne bruker... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 plukker ned openoffice fra nettet jeg, holder lenge den Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Tror jeg må ha en slik. Gi meg ut i Mac-verdenen for første gang. Mulig den blir solgt igjen etter en måned, tiden vil vise Lenke til kommentar
sissoko Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 jeg kjøpte en powerbook for ikke så lenge siden, og er kjempefornøyd :!: men jeg kjenner mange som river og sliter seg i håret over wintel maskiner, som kunne hatt litt lettere hverdag med en mac Når det kommer en billig en, blir det lettere å switche over til et bra OS, og en omtrent virusfri verden. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Jeg hater mac med mitt hele hjerte, håper bare at denne billig mac'en presser pc produsentene til å gjør det samme. Men mac må bare bort sier jeg... hjelper å prøve og overbevise meg..... Dette var overbevisende retorikk. Du kan i hvert fall stole på at JEG blir med i anti-Apple kampanjen din. For å være litt saklig, så kan jeg vel si at dette høres interessant ut, og at det hadde vært artig å prøve et produkt fra Apple en gang også. Endret 3. januar 2005 av selters Lenke til kommentar
Calm Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Om de lager et sinnsvakt PENT utseende, nok kraft til å kjøre alt en htpc kan gjøre (ffdshow?, divX osv), så skal man ikke se bort i fra at jeg kjøper en ffdshow og divx funker da strålende på min G4 500MHz med 16 mb skjermkort... Ja, det kan godt være, men snakker man plutselig HD-media kan du kaste den ut av vinduet... Endret 6. januar 2005 av Calm Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Apple lanserte sin Mac mini på MacWorld idag: http://www.apple.com/macmini/ Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Ser bra ut - dette kan nok føre til en boom for Apple når det gjelder hjemmebrukere som har sittet litt på gjerdet. Har man en lcd-skjerm med to innganger er det jo enkelt å supplere den PC'en man eventuelt har idag med en Mac uten å måtte kjøpe så mye mer enn selve minimac'en. Ikke tar den noe plass å snakke om heller. Lillebrod iPod - iPod shuffle - derimot tror jeg de bommer grovt med; allerede for 3 år siden hadde jeg en mp3-spiller som var både mindre og lettere og med display... Et særs lite innovativt produkt Apple kommer med her med andre ord. Markedet for mp3-spillere med relativt liten lagringsplass 256MB - 2GB lagringsplass blir nok også slukt av mobiltelefoner i løpet av et år eller to - hvorfor dra på to ting når det klarer seg med en... Men vi skal ikke se bort ifra at de selger en del alikevel; 'mp3-spiller' er jo for mange blitt synonymt med iPod. Endret 11. januar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 litt rart saken ikke kommer med tv-ut, men jeg gjetter meg til at en kan kjøpe en adapter som enten bruker firewire, usb eller dvi porten. saken har jo perfekt formfaktor og utseende til å brukes som stuemaskin. sleng på tv inn og ett opptaksprogram. kansje en gui+fjernkontroll pakke og dem kan torpedere media center utgaven av windows til de grader. så drar dem en itunes for film og bang... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 så drar dem en itunes for film og bang... Er nok et logisk neste skritt ja. Personlig tror jeg Xbox2 kupper hele det markedet i løpet av et års tid. Bare se hva folk har utviklet til hackede Xboxer allerede idag, og det på 'dugnad'. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 vel spørsmålet er om ms klarer å selge drm løsninga si da... vi har jo den klassiske historia om møtet mellom disney og microsoft: ms-representanten legger ut om drm og kvalitet i det vide og bredde i noen timer, så snur han seg til disney sin utsendte og lurer på om prisen er grei. da kommer det ett spørsmål fra disney "hvor mye er dere villige til å betale for å benytte dere av våre produkter?"... bare tiden vil vise... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå