-swifty- Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Det går nok ikke ann å kjøre x86 linux distroer, men du har egne linux distroer for mac. (yellowdog er det vel noe som heter) Skal man kjøre Linux er det vel egentlig greit å bare bruke PC. Jeg syntes hvertfall det her virket interessangt, og ser ikke bort i fra at jeg skaffer meg en slik. Endret 31. desember 2004 av -swifty- Lenke til kommentar
acon Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hvorfor i huleste skal de selge dem så billig da??... Har nettopp kjøpt meg bærbar pc, men en slik SKAL i hus UANSETT... må være noe galt med dem :!: Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hadde nok ært gøy å prøvd en mac, men til de samme kronene vil jeg tippe at man kan kjøpe pc utstyr som overgår dette men ganske så mye som 2 ganger i ytelse. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Noen som vet hva slags størrelse det er på det kabinettet? Ser da veldig ut som om den er rack-monbterbar Bildet er ikke av den nye maskinen, men av Apple's Xserve G5 rack server. Den er en standard 1U rack størrelse. Geir Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hadde nok ært gøy å prøvd en mac, men til de samme kronene vil jeg tippe at man kan kjøpe pc utstyr som overgår dette men ganske så mye som 2 ganger i ytelse. Men kan det konkurrere ned osx? neppe:) Ergo det er et godt kjøp om man får en relativt kraftig mac til 4-5k Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hadde nok ært gøy å prøvd en mac, men til de samme kronene vil jeg tippe at man kan kjøpe pc utstyr som overgår dette men ganske så mye som 2 ganger i ytelse. Får du til et oppsett der man har tilnærmet to ganger ytelse for samme pris? Husk da at du må ha med samme type kabinett, kanskje slim-CD/DVD-ROM, og ikke minst en design som er behagelig å se på. Det er ingen hemmelighet at man betaler en ekstra slant for design når det gjelder MAC. Og da er det intet argument å kunne sette sammen et Chieftec-Tower til 1000,- mindre men samme innmat. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hadde nok ært gøy å prøvd en mac, men til de samme kronene vil jeg tippe at man kan kjøpe pc utstyr som overgår dette men ganske så mye som 2 ganger i ytelse. Nja... hvis kabinettdesignet er brukbart (høyda er perfekt til htpc/stereobenken) og støynivået lavt, så tror jeg man vil slite med å finne noe liknende for PC til samme pris. Kan sammenlikne med Hush silent f.eks., stilig lavt design, men høy pris. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hadde nok ært gøy å prøvd en mac, men til de samme kronene vil jeg tippe at man kan kjøpe pc utstyr som overgår dette men ganske så mye som 2 ganger i ytelse. Hadde man fått med oprativsystem og annen programvare da? Jeg tror ikke det, bare windows koster jo 1000 kr og Office koster ca 2000 kr, da har man bare 2000 til selve pc'n. linux er jo et alternativ, men det er vel ikke like aktuelt for folk som ikke kan så mye om data. Og hvis man skal ha et fint kabinett så koster jo det llit ekstra. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Om osx er bedre enn XP eller ei er det delte meninger om, jeg liker i hvertfall ha et meget brett utvalg av programmer å velge mellom, dessuten har man alltids en mulighet til å velge linux eller noe annet om man foretrekker det (har man med mac også). Og windows er riktig nok ikke gratis, men det har en tendens til å snike seg inn i dataen til prisen av en tom cd for det... Kan få ganske støy fri pc til 5000, men høyden er det kanskje litt verre med. Men vi vet enda ikke hvor mye macen støyer og hvor bra den vil egne seg som htpc med tanke på høyde og ytelse. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Om osx er bedre enn XP eller ei er det delte meninger om, jeg liker i hvertfall ha et meget brett utvalg av programmer å velge mellom, dessuten har man alltids en mulighet til å velge linux eller noe annet om man foretrekker det (har man med mac også). Og windows er riktig nok ikke gratis, men det har en tendens til å snike seg inn i dataen til prisen av en tom cd for det... Kan få ganske støy fri pc til 5000, men høyden er det kanskje litt verre med. Men vi vet enda ikke hvor mye macen støyer og hvor bra den vil egne seg som htpc med tanke på høyde og ytelse. det med cd'n har jeg også opplevd... men man kan ikke sammenligne piratkopier med orginal programvare. det følger jo også med iLife, som inneholder videoredigerings program, lydredigeringsprogram, dvdredigeringsprogram og bilderedigeringsprogram. hvis man skal ha det og orginalt så koster det litt! edit: link til iLife Endret 31. desember 2004 av Gwaihir Vindherre Lenke til kommentar
gtaman Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Innmaten til maccer er overpriset.. Apple er et monopol på sitt... Betale extra for design.. tja, men det finns grenser. Ser på OSX og XP på samme måte. Foretrekker Linux som OS... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Og ikke glem... innebygget trådløst nettverk hvis ryktene stemmer Hvis pris og hardware blir ca som ryktene sier så er det en bra maskin.......til sitt bruk Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 BTW: Det skrives "verre". Bruker Mac på skolen, er ikke spesiellt imponert. For all del, de fungerer og ser bra ut, men jeg liker selvbygd PC med Windows bedre. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Innmaten til maccer er overpriset.. Apple er et monopol på sitt...Betale extra for design.. tja, men det finns grenser. Ser på OSX og XP på samme måte. Foretrekker Linux som OS... OSX er vel basert på FreeBSD som rent praktisk fungerer ganske likt Linux, mener å huske at man kan installere en pakke som gjør det kompatibelt med Linux(sikkert noen som vet mer enn meg om det). Fordelen med OSX(og forsåvidt Windows) må i tilfelle være at utviklingen foregår på en mer strukturert og kontrollert måte... Det og større utbredelse av gode 3dje part drivere(windows). Problemet med Linux er at det etterhvert er litt for mange distroer som ikke nødvendigvis sluker de samme driverne/programmene.. Så blant annet at DinSide hadde slike problemer med Novell Linux, problemer med skjermkort har også stoppet meg flere ganger. Prøvde nylig SUSE, men fikk ikke til å funke ordentlig meg PCIe skjermkortet mitt. Mulig det er fikset i 9.2 og nyere drivere den siste mnd.. Mht programvare til OSX finnes det mer enn nok, ta en titt hos f.eks tucows. Mener også at man kan bruke UNIX programvare i OSX. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Fordelene med OSX ligger i brukergrensesnittet like mye som i selve operativssystemet (som er basert på bsd, ja). Jeg har hatt mange PCer og et par Macer i de siste årene, og mac rocker veldig kraftig. Problemet med mac har vært at ytelsen ikke er god nok i forhold til prisen, men hvis ryktene stemmer kommer det til å forandre seg Endret 1. januar 2005 av deezee Lenke til kommentar
iDude Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Bygg heller en pcen sjøl og kjør Virtual PC med OS X.. spar cash Om målet er å kjøre OSX så er det vel heller å kaste penger ut av vinduet. Du kan ikke kjøre OSX i virtual PC på windows... Lenke til kommentar
echo_ Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Dette har jeg ventet på! Om det kommer noe slikt på markedet blir det bestillt et eksemplar på flekken, og windows ryker rett ut! Eneste grunnen til at Windows fremdeles har tilhørighet på en av maskinene mine er at jeg trenger en maskin som kjører PS:CS perfekt. Får man tak i en billig Mac er dette vanvittgi intressant. CPU-hastighet er ikke _så_ viktig, men jeg håper inderlig det finnes mulighet for utvidelse av minnet. 256mb er for lite, en Powerbook en kamerat har fungerte dårlig med bare 256mb ram, med 512 ekstra går den som bare juling. Harddiskplass er heller ikke noe problem, det har jeg nok av i serveren. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 hmm, via epia eller lignende mini-itx løsning med linux og mythtv http://www.mythtv.org/ kansje? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jaja. på tide apple senker prisene ja....hadde nok hatt en mac eller to for lenge siden hadde enten redursert prisene sine med MINST 30% eller oppgradert maskinene sine så de iallefall matcher tilsvarende PC. Kan sikkert betale litt ekstra for osx/design/blingbling-greier, men får være grenser på hvor mye mer mac ska koste.. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Om de lager et sinnsvakt PENT utseende, nok kraft til å kjøre alt en htpc kan gjøre (ffdshow?, divX osv), så skal man ikke se bort i fra at jeg kjøper en ffdshow og divx funker da strålende på min G4 500MHz med 16 mb skjermkort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå