Gå til innhold

3com kort besvimer

iacob

Anbefalte innlegg

Hei,

Det trådløse 3com-kortet (3crwe154g72) mit har en tendens til å sovne av. Jeg mister forbindelsen og lysene slutter å lyse. Når jeg så trekker kortet ut og setter det inn igjen fungerer det. Har ikke funnet noe mønster i når dette inntreffer, men lurer på om det skjer når jeg flytter maskinen.

Noen som kjenner til dette problemet?

Mvh

Iacob

Endret av iacob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje det skrus av for at maskinen vil spare strøm? Sjekk i enhetsbehandling om du kan skru av den funksjonen.

Strømsparefunksjonen var skrudd av. Det hender ofte når jeg flytter laptopen, men også når den stille.

Edit: Mulig at denne burde stått under nettverk.

Endret av iacob
Lenke til kommentar

3Com kortene ser ut til å ha litt problemer. Jeg hadde akkurat de samme problemene med min USB versjon av kortet.

Det som løste problemet mitt var å ikke bruke wlan softwaren som fulgte med 3Com kortet, men heller windows sin egen programvare.

Merk: Windows sin WLan programvare i Servicepack 1 duger ikke. Servicepack 2 kreves.

Men i noen tilfeller på tilfeldige 3Com kort kan fremdeles kortet frike ut dersom det er stor datastrøm fra andre maskiner i nettverket. Vi har 3 av disse kortene i leiligheten, og 1 av de sliter med dette.

Jeg har hørt rykter om at 3Com har lansert en oppdatert WLan programvare. Det kan være denne fungerer bedre, men jeg har ikke testet den.

EDIT: Problem som oppstår ved å bruke Windows klienten er beklageligvis pakketap i spill. Dette kan løses ved å følge denne guiden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=344842&hl=

Endret av shabador
Lenke til kommentar
3Com kortene ser ut til å ha litt problemer. Jeg hadde akkurat de samme problemene med min USB versjon av kortet.

Det som løste problemet mitt var å ikke bruke wlan softwaren som fulgte med 3Com kortet, men heller windows sin egen programvare.

Merk: Windows sin WLan programvare i Servicepack 1 duger ikke. Servicepack 2 kreves.

Men i noen tilfeller på tilfeldige 3Com kort kan fremdeles kortet frike ut dersom det er stor datastrøm fra andre maskiner i nettverket. Vi har 3 av disse kortene i leiligheten, og 1 av de sliter med dette.

Jeg har hørt rykter om at 3Com har lansert en oppdatert WLan programvare. Det kan være denne fungerer bedre, men jeg har ikke testet den.

EDIT: Problem som oppstår ved å bruke Windows klienten er beklageligvis pakketap i spill. Dette kan løses ved å følge denne guiden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=344842&hl=

Bruker ikke 3com wlanprogrammet. Tror faktisk at jeg har siste driver også siden det ikke er mer enn tre uker siden jeg formaterte og la inn alt på nytt.

Mistenker at det kan ha noe med strømmen å gjøre. Men jeg får dog den lille trudelutten når jeg trekker ut kortet, så helt innaktivt er det jo ikke.

Hmmm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...