kenthlar Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har nylig kjøp meg en brukt Whitebox CL56. Merket plutselig at den har engelsk tastatur Tenkte at jeg kunne reklamere til Whitebox og få tilsendt norsk tastatur. Kan jo risikere at jeg ikke får den i retur vis jeg sender den inn til rep. Noen som har erfaring med å skifte tastatur på cl56?? Går det greit å gjøre dette selv? Er takknemlig for svar Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 For å bytte tastatur på Cl 56 tar du forskiftig vekk plastdekslet som sitter øverst (det blanke der på knappen og de to hurtigknappene sitter). Dette er klipset fast, og du starter i fra høyre side (spor til skrutrekker) dra dette forsiktig av bortover! Tastaturet sitter så festet i 2 skuer. skru ut dette, og dra tastaturet ut, og så tar du å drar kontakten forsiktig ut. Nytt tastatur kan du få kjøpt på multicom. Evnt be whioteboks sende deg et, og du sender det engelske når du får det norske =) Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Takker og bokker for raskt svar Blir vell ikkje noe problem selv om jeg har kjøpt den brukt. Endret 2. januar 2005 av kenthlar Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Problem ? Sånn bortsett fra at du ikke har grunnlag for reklamasjon ? Endret 2. januar 2005 av tigerdip Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Problem ? Sånn bortsett fra at du ikke har grunnlag for reklamasjon ? Er vell menigen at det skal være norskt tastatur så lenge den er solgt gjenom norsk leverandør...eller Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du sier du har kjøpt den brukt. Da må du ta det opp med selgeren. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Takker og bokker for raskt svar Blir vell ikkje noe problem selv om jeg har kjøpt den brukt. Kanskje litt vesentlig informasjon du burde ha nevnt i første post? Rent kjøpsrettslig er det sentrale punkt hvorvidt det foreligger en mangel. Dersom du har kjøpt maskinen av en privat selger, regner jeg med at du ikke har oversikt over avtalen mellom tidligere kjøper og selger. Det er jo mye mulig at han har kjøpt den med engelsk tastatur og det er i så henseende ikke noen mangel, og du har ikke krav etter forbrukerkjøpsloven. Spørsmålet vil deretter være om du etter din avtale med selger mener at tastaturet skulle vært norsk. Ditt krav må derfor rettes mot han Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå