Arcus Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Når jeg prøver å ta ut en RRS feed fra sidene mine får jeg følgende feilmelding : Firefox sier : XML Parsing Error: undefined entity Location: http://www.joha.nu/modules.php?name=news&file=rss Line Number 7, Column 28: IE 6 sier : The XML page cannot be displayed Cannot view XML input using XSL style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later. -------------------------------------------------------------------------------- Reference to undefined entity 'aelig'. Error processing resource 'http://www.joha.nu/modules.php?name=news&file=rss'. Line... <story>Av og til kan det være greit å ta en backup av epost, kontakter og kalender informasjon fr... Koden ser slik ut : <?php if(!defined('BACKEND_INCLUDED')) { echo "<center><b>You can not access this file directly</b></center>"; die(); } header("Content-Type: text/xml"); echo "<?xml version=\"1.0\"?> <rss version=\"0.91\"> <channel>"; $result = $db->query("SELECT * FROM news_articles ORDER BY datetime DESC LIMIT 5"); while($row = $db->fetch_array($result)) { $row['title'] = htmlentities($row['title']); $row['story'] = htmlentities($row['story']); echo " <item> <title>" . $row['title'] . "</title> <postedon>" . $row['datetime'] . "</postedon> <story>" . $row['story'] . "</story> <link>" . $base_directory . "modules.php?name=news&file=news_archive&func=read_article&id=" . $row['id'] . "</link> </item>"; } echo " </channel> </rss>"; ?> Noen som kan se hvorfor dette ikke funker ?? Er det norske tegn som lager krøll ?? være = være reference to undefined entity 'aelig'. Endret 31. desember 2004 av Arcus Lenke til kommentar
LoS Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Skriv med æ, ø, og å. Ikke med htmlentitiene, eller hva det heter på norsk. Funker fint her ihvertfall edit: mao: bruk htmlspecialchars() istedenfor htmlentities() Endret 31. desember 2004 av LoS Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Tusen takk. Det fungerte utmerket ! Godt Nyttår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå