JuZt3r Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Hei. Jeg har et lite eller stort problem med min pc. Faktisk to av dem. Problemet er slikt: Når jeg prøver å starte opp, får jeg ikke noe skjermbilde. På den første pcen prøvde jeg å bytte skjermkort,ram og skjerm. resat bios. Tok ut nettverkskort,cd-rom,hd. Alt som ikke trengs til å starte. Fortsatt inget skjermbilde. En eller annen freak fikk meg til å innse at det var skjermkortet som hadde blitt persjonert. Bare godtok det. Ettersom det var desktop pcen, og hadde blitt behandlet ganske hardt og brutalt. Men det var noe som irriterte meg. Jeg hadde ikke brukt pcen på flere måneder. Den var ikke blitt brukt. Den var avslått og uten strøm, gjemt i et hjørnet. (fordi jeg var inne til førstegangstjeneste.) Så kommer problemet igjen. Skulle installere debian på den gamle server pcen min. Den var også blitt slått av og gjemt mens jeg var i militæret. Så fikk jeg samme problem på denne. Ikke noe skjermbilde. Her har jeg resat bios, fjernet alt som ikke trengs for å starte opp, byttet ram. Men ikke byttet skjermkort (ettersom jeg ikke har noen skjermkort som passer denne). Derfor spør jeg dere her nå: *Hva kan jeg gjøre for å finne feilen? *Hva er feil? *Noen andre som har vært borti det samme? *Annet Håper dere kan hjelpe. Endret 31. desember 2004 av JuZt3r Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Er skjermen iorden? Prøv annet skjermkort. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Er skjermen iorden?Prøv annet skjermkort. Minst en av to skjermer er i orden. Sitter å skriver på den ene nå. Har tenkt til å prøve et annet skjermkort snart. Må bare skaffe ett Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Må også si at jeg byttet skjermkort på den første pcen. Og det hjalp ikke. Der fungerte begge skjermene jeg prøvde. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Byttet skjermkort på begge pcene, og fortsatt samme feil. Så da er det nok hovedkortet. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ta ut og inn batteriet på hovedkortene, bytt det hvis du har nytt. db Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg har ikke nytt, men jeg kan jo prøve en av de jeg har på andre pcer, som fungerer. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg har prøvd et annet batteri nå, og det hjalp heller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå