Gå til innhold

Idéer og forslag! A64 mobile og Abit kv8 pro

Anbefalte innlegg

Jallo!

Ja, jeg vet at det sikkert finnes tusen forskjellige threads om lignende spørsmål, men det er så behagelig å starte sin egen!

Jeg har lite eller ingen erfaringer med overklokking i nyere tid. (Sist jeg pusha et system var for mange år siden med en duron 700 (1000) og et abit kt7-raid hovedkort.

Nå har jeg satt sammen et nytt system med tanke på tg05, og da tenkte jeg like gjerne å finne på noe morsomt. Systemet består av følgende deler:

Abit kv8 pro rev. 1.1

AMD Athlon 64 mobile 3000+ 1mb l2 cache og 1.2v AMN3000BIX5AR

Thermalright SLK-948u kjøleribbe med en 92mm MIST vifte

2*512mb kingston valueram pc3200 2.6v

Det jeg da lurer på er hvordan jeg best skal kunne overklokke systemet mitt med hovedtanke på å pushe CPU'n så mye som mulig. Etter hva jeg har lest meg til virker det som om multiplieren på disse prosessorene er låst, og at man kun kan overklokke med fsb? Men hvis man overklokker fsb'n så klokker man vel samtidig også minnet? Altså, hva vil den best mulig kombinasjonen i mitt tilfelle være, med de delene jeg har anskaffet meg? Finnes det noen måte å kjøre minnet på lavere settings slik at det blir mer villig til å operere på høyere mhz frekvenser?

Som sagt, jeg er veldig grønn på dette området, så gi meg gode inputs hvis dere har noen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...