Polle gås Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hei Har et problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Tidligere hadde jeg 2 x 256 mb pc3200 twinmos brikker på mitt asus a7n8x hovedkort. Nylig skulle jeg oppgradere til 2 x 512 mb pc 3200 twinmos ram, men da startet problemene. Det som skjer er at når win xp home kommer til innloggingsskjermen, får jeg en feilmelding når jeg trykker på brukernavnet mitt: "system kan ikke laste brukerens profil..." Deretter kommer nok en feilmelding som sier at det ikke er nok minne til å kjøre programmet. Jeg har forsøkt å sette ram-brikkene i forskjellig sloter uten at dette hjelper. Bios finner begge brikkene og post screen rapporterer også om 1Gb ram i dual channel, men inn i windows kommer jeg ikke. Har også prøvd å oppgradere bios til nyeste versjon, men symptomene er de samme. Må også nevne at begge brikkene virker fint hver for seg og lar meg boote inn i windows. Er det noe jeg overser, eller er det noen som vet hva problemet kan være ? Håper på rask tilbakemelding. Mvh, Polle Gås Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hvilken windows versjon er det du bruker da? Lenke til kommentar
Polle gås Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Hei Jeg bruker win xp home edition norsk versjon. polle gås Lenke til kommentar
Polle gås Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Så meg nødt til å legge inn windows på nytt. Det resulterte hvertfall i at maskinen fungerte fint med begge ram brikkene. Hadde vært interessant å vite hva som forårsaket problemet i utgangspunktet da. Polle gås Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå