smood Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg har akkurat installert Windows XP, men har problemer med og boote. Har jeg CD'en i, funker det bra og boote, men når jeg prøver og boote uten cd'en i, står det noe ala "no operation system found - insert system disk and press a key to continue" - hva er det som kan være galt, og hvordan får jeg til å boote unden å bruke cd'en? litt kiipt og måtte dra med seg XP cd'en hvor enn man nå skal, lett og glemme er den å :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 litt bedre opplysnin ville ikke vert dumt. Kjetil Lenke til kommentar
smood Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 tror problemet er realtert til operativsystemet, og ikke hardware... men uansett så er det en amd athlon xp1900 på et epox ep-8k3a+ kort... med en western digital caviar xl 80gb udma100 disk... har også sjekket bios instillingene, og sjekka at hd'en blir forsøkt boota først, så cd... når jeg med booter med cd, står det "press a key to boot from cd" men jeg trykker ikke noe, og etter en stund booter den inn i XP (ikke installasjonsprogrammet) men uten cd'en, kommer jeg som sagt, ingen vei... :sad: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Bruk fdisk og sjekk om c: partisjonen en satt til A (active). Det må den være for at den skal boote. Lenke til kommentar
smood Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Hvordan gjør jeg dette i Windows XP? Kan ikke finne noen fdisk På admin tools - computer management - storage - disk managment går det ikke ann og sette den som aktiv, C: Partition Basic NTFS Healthy (System) står det, det står det også med en kamerat, og med han funker det og boote uten cd... Lenke til kommentar
walruz Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 FDISK er et dos program, boot med en dos disk. Men jeg tror at dette blir gjort av xp under installasjonen når du velger destination drive.... Lenke til kommentar
smood Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Skulle tro det ja, har iallefall blitt det før, var bare nå det ble slik som dette... Ingen annen måte og gjøre det på altså? har ingen dos disketter tilgjengelig.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Normalt sett så skal det bare være å disable alle andre alternativer i boot-seksjonen i BIOS. Jeg har det i allefall slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå