oscarv Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) NetGame's Cable modem To datamaskiner. En laptop og en desktop. Og ett trådløs kort til hver av de datamaskinene. (Av typen CNet) Modemet er koblet til den ene datamaskinen med kabel, så internett virker på den. Jeg har også fått til å sette opp ett sikkert trådløs nettverk mellom de to datamaskinene, og jeg kan dele filer. Men jeg kan ikke dele internett. Jeg får ikke inn internett på laptoppen via det trådløse nettverket. Jeg har satt opp et ad hoc trådløs nettverk mellom de to datamaskinene.. Hva må jeg gjøre? Trenger jeg noe mer? Jeg tar med glede imot hjelp.. Endret 31. desember 2004 av B|Real Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 En trådløs router hadde jo løst problemene dine. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Du må antakelig aktivere ICS/Internet Connection Sharing/deling av internett-tilkobling på maskinen som er koblet til modemet. Velg LAN-kortet som internett-tilkobling, og WLAN-kortet som "hjemmenettverks-tilkobling" i veiviseren... (Mulig det virker om du oppretter en "bridge/nettverksbro" mellom LAN og WLAN, men det er ikke jeg særlig inne på... Dette virker kanskje bare om din ISP ikke bruker noen slags pålogging a'la PPPoE?) Hvis du av en eller annen grunn kjører faste IP'er må du legge inn gateway (ICS-serverens faste IP, f.eks. 192.168.0.1) og DNS-servere på klient-pc'en; kikk litt på denne guiden. (Gjelder Win 98SE, liknende på XP...) Og som Thorvald sier, en trådløs ruter er det beste, da trenger ikke serveren være påslått for å komme på nett med den bærbare... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Mere om hvordan å få et godt emnefelt kan du se her. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå