Navaho-Joe Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ok, for et øyeblikk siden skulle jeg bare starte adaware da for scanning da plutselig maskinen restartet seg selv. Dette skjedde for en liten tid siden også i det jeg skulle kjøre I explorer. Hadde winamp på samtidig og musikken hakket litt innimellom... Lenke til kommentar
Navaho-Joe Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 kjører et gammel geforcemx kort forresten, og pcen er nyinstalert og tatt i bruk i dag... Noen som har peil på feil? Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Nei, men utrolig bra topic! Gliste bredt da jeg så den der!!! Lenke til kommentar
Navaho-Joe Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 ja, jeg er en liten skøyer... Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 hadde det samme problemet ofte før jeg byttet ut hovedkort og cpu. men husker at alltid når windows startet igjen så sto det at det var driverfeil så det kan jo ver det, eller noe tull med memory stack page eller noe sånt Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Det kan være alt fra romvesener til termostaten i kjelleren som er grunnen så det eneste du kan gjøre er vel å lete etter feil. Last ned og kjør memtest86 i et par 5-6 timer, mål spenningene på 5 og 12 volt, se om temperaturene blir høye på både CPU og NB, reinstall adaware, stresstest CPU og se om du greier å provosere frem den samme feilen. Lenke til kommentar
Tedd Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 ...er vel bare å sende den på et motivasjons kurs det da.... eh...? Pc med selvmords anker? neida... valige ting hw-messig er varmegang, dårlig ram eller psu, sw-messig...alt? Tedd Lenke til kommentar
Navaho-Joe Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Bruker en 3ghz prescott cpu. Har ikke no kjølepasta eller annet enn orginal viften stående på... Minnet er Twinmos 3200 Lenke til kommentar
bajsmaster Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Er ikke dette bare vanlig "windows restarter seg selv" problematikk ? Altså .... System Properties ---> advanced ----> Startup & recovery ----> Fjerne hake for automatically restart ? Lenke til kommentar
Navaho-Joe Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Jasså? Hvordan gjøres det da? Ble nyskjerrig nå Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Jasså? Hvordan gjøres det da?Ble nyskjerrig nå Svaret er rett over Lenke til kommentar
Navaho-Joe Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 eemm.. ikke for meg....Hvor finner jeg system properties da? Kjører norsk xp altså:/ Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 eemm.. ikke for meg....Hvor finner jeg system properties da? Kjører norsk xp altså:/ System properties oversettes vel til system egenskaper (Kontrollpanel -> System). Resten bør vel egentlig være rimelig enkelt å finne ut av Lenke til kommentar
Navaho-Joe Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Jo nå var jeg flink:) Men det er vel en grunn til at den står på automatisk omstart? Står at den den starter på nytt ved systemfeil... Kan jeg på noen måte finne ut av hva denne system feilen er? Pc'en var ny igår så jeg må vel regne med at ikke alt er som det skal enda Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Men det er vel en grunn til at den står på automatisk omstart? Står at den den starter på nytt ved systemfeil... Kan jeg på noen måte finne ut av hva denne system feilen er? Grunnen er nok at det er bedre for "vanlige" brukere at maskinen bare restartes enn at de får en blåskjerm i fjeset. Det er sikkert den debugfeaturen som har fått mest bank gjennom tidene. Og hva feilen er vil stå i blåskjermen... om du forstår det som står der er et annet spørsmål, men vanligvis er det f.eks en crative driver fil som har slått seg vrang og da skal det ikke være for vanskelig å lese det ut av feilmeldingen. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 eemm.. ikke for meg....Hvor finner jeg system properties da? Kjører norsk xp altså:/ gutten min, får du noen feilmeldinger? Si ifra hvis du får 256_1 feilmelding, hvis du får det, så ta kontakt. Men ellers, åssen skjerm har du? Mvh Stian_A Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Forresten, skal du ha frem system properties er det bare å trykke WIN+Pause Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå