Gå til innhold

Min første casmod


Anbefalte innlegg

Vel. Dette er min aller første casemod. Motivet for denne casemodden var å få fjernet støy fra kabinettvifter og gjøre det kaldere inni kabinettet.

Casemodden skjedde på det meget lukseriøse kabinettet Aopen QF50A.

 

aopenqf50a_rear.jpg

 

Slik ser det altså ut bak fra fabrikk. De små hullene der 80 mm viftene skal være er noe herk. Lager masse sus (og da mener jeg masse) samtdig som effekten av viftene blir latterlig dårlig.

 

modden5uh.jpg

 

Vel slik ble modden. Verken elgant utført (hørte jeg brutalt revet vekk med tang) eller særlig vakker. Men nå sitter jeg ikke å stirrer på kabinettet hele dagen, og derfor er jeg svært fornøyd med resultatet.

Før var det suset fra kabinettvifta som bråket mest, nå er den overdøvd av cpuvifta (hører den enda, men den byttes ut med 2 papst 12db snart).

Dessuten sank cputempen med 7-8 grader.

Før mod: Xp2500@default, load 60 grader

Etter mod: Xp2500@2,05 ghz, load: 52-53 grader.

 

Jajamensan, og når ny cpuvifte kommer sammen med papstviftene blir det nok mer klokking.

 

Så selvom dette er den stygge andungen ble ytelsen en svane verdig.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
et du kunne gjort var og funnet noe og file ned de kantene i hullene, spør du meg hadde jeg ikk eoverlevd en dag med noe sånt i mitt kabinett, men det er jo meg :D

Da må du huske og ta ut de delene som er under hullet. Skjermkort, lyd, nettverk hva enn du måtte ha der. Det sikreste er å ta ut ALT det er ikke store jernspon biten som skal til før hovedkortet går føyken ;) Du trenger ikke se den engang :s

Lenke til kommentar
et du kunne gjort var og funnet noe og file ned de kantene i hullene, spør du meg hadde jeg ikk eoverlevd en dag med noe sånt i mitt kabinett, men det er jo meg :D

Da må du huske og ta ut de delene som er under hullet. Skjermkort, lyd, nettverk hva enn du måtte ha der. Det sikreste er å ta ut ALT det er ikke store jernspon biten som skal til før hovedkortet går føyken ;) Du trenger ikke se den engang :s

Selvfølgelig tar jeg ut alt, selvom arbeidet til sier det er jeg ikke helt dum. Når det gjelder filing har jeg planer om det, men da må jeg først skaffe meg litt verktøy. Får prøve å leite litt etter denne beryktede dremeln (kan vel brukes til filing også? )

Lenke til kommentar
I mellomtiden bruker du tape ;) Tape er en god venn ;);)

Har handlet inn litt duckteip/sølvteip og ryddet i kabelrotet.

Heisann der var det en rambrikke under alle ide og strømkablene.

 

etter2kh.jpg

 

Ble ganske bra spør du meg. Selvom det ikke ser så fint ut, men gjett hva? ingen vindu i kabinettdøra :cool:

 

Neste steg på modden blir å innstallere papstvifter 12 db, en thermaltake silent boost og ny skjermkort kjøler. Får det på mandag.

Og da vil jeg si meg ferdi med modden og heller konstrere meg om å klokke sulamitten.

Lenke til kommentar

så veldig ut som om du hadde brukt en tang og klippet av alt der...

 

bruk heller ett stort borr, vet ikke hva det heter, men du får tak i sånne runde som kutter passe størrelse til 80mm vifter, bruk heller det, de kantene så ikke helt trygge ut, veldig skarpt, og gr vel ett litt jalla preg over det hele

 

 

beklager alle skrivefeil

Lenke til kommentar

tori13: Han er faktisk en kompiss av meg, og jeg vil si at det hjalp VELDIG mye. Tempen gikk drastiskt ned, han kunne klokke mer, og det ble veldig mye mindre lyd. I morgen får han nye 12db kabinett vifter, og ny cpu vifte. (Bedre kjøling og mindre lyd). Neste steg for han, må jo være å bytte ut vifta i QTECjallskvallpsuen sin :) så om noen har tips om det emnet, skriv gjerne til meg/hann:) (Må vell hjelpe han så..)

Lenke til kommentar
tori13: Han er faktisk en kompiss av meg, og jeg vil si at det hjalp VELDIG mye. Tempen gikk drastiskt ned, han kunne klokke mer, og det ble veldig mye mindre lyd. I morgen får han nye 12db kabinett vifter, og ny cpu vifte. (Bedre kjøling og mindre lyd). Neste steg for han, må jo være å bytte ut vifta i QTECjallskvallpsuen sin :) så om noen har tips om det emnet, skriv gjerne til meg/hann:) (Må vell hjelpe han så..)

Ikke noe Qtec her i gården, men en anstendig 300watts Aopen som intil nå er lydløs (fortsatt mange gamle vifter). Tviler på at den er så utrolig høylytt untatt når man spiller. Så noe modding av den står ikke akkurat på lista.

Lenke til kommentar
Ikke noe Qtec her i gården

 

Ikke her i gården heller :D

 

Når jeg såg at du hadde tapet kablene sammen, kom jeg på en som jeg var på LAN med, som hadde brukt aluminiumsfolie rundt alle kablene og i bunnen på kabinettet :p

Øy det hørtes ut som om det så fint ut.. gjorde det det?? så det fint ut?? :D

Lenke til kommentar
Ikke noe Qtec her i gården

 

Ikke her i gården heller :D

 

Når jeg såg at du hadde tapet kablene sammen, kom jeg på en som jeg var på LAN med, som hadde brukt aluminiumsfolie rundt alle kablene og i bunnen på kabinettet :p

Øy det hørtes ut som om det så fint ut.. gjorde det det?? så det fint ut?? :D

oi, fint hovedkort, *poff*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...