larsmk Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Er newbie på overklokking og lurer på om noen kan forklare meg hva peltier er?? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Kort fortalt er det en kjeramisk plate som blir varm på den ene siden, og veldig kald på den andre siden. En peltier pumper altså varmen fra den ene siden til den andre. Til dette kreves det 2 ting. Strøm og god kjøling på den varme siden. Men søk litt på forumet. Det finnes masse info om det her, og på overklokking.no. Ta gjerne en titt her: http://www.peltier-info.com/ for ALLE detaljer rundt peltier, også kjent som TEC. Lenke til kommentar
Gothiatek Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Mens vi enda er inne på emnet jeg har vannkjøling med 41 grader 100% load m/dårlige vifter på radiator hvis jeg da satte på litt bedre vifter tror dere en peltier på 226 Watt ville overlevd Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hvilken radiator er det? Hvor mange Wh? Lenke til kommentar
Gothiatek Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Det er Danger Den Super Cooling cube, Wh aner jeg ikke, har forresten P4 1,7 Ghz Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Uten å basere svaret mitt på fakta, vil jeg tippe at den klarer å ta unna en 266w tec Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Men du gothi gar du fått strømforsyninga di enda leste et sted at du burde ha en 4ooW strømforsyning i tilleg til den til systemet.. Arg det er foresten dritt kjipt her oppe i bodø. buhu savner pcn min. ;P Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 DU må ha en PSU som tåler 24A på 12v. Det gjør den ene 431 W med aktiv ett eller annet som microplex selger, og 550w vanlig fra enermax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå