Gå til innhold

hovedkort til A64 939, nforce 3 eller 4?

Stig-Arne

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut dagens system XP2600 og A7n8x deluxe

Skal bytte til en A64 3000 939, angående hovedkort er saken..

Har ikke noen erfaring med hovedkortene til A64.. da det mest har gått på Intel hos meg det siste året.

Funderte litt på MSI K8N Neo2 Platinum nforce 3 250 ultra, eller skal jeg vente på nforce4?

Systemet blir jo ikke bestillt uansett før tidligs den 15 januar..

Vill jeg oppleve noen forskjell, eller, forskjell blir det jo selvfølgelig, men tenker på i spill, og enkoding/dekoding av film? Noe som tar årevis på dagens system..

Jeg har forstått det slik at 939 er mere fremtidsrettet enn 754?

Og en ting til, har idag en vannblokk fra zalman,

ZM-WB2 GOLD

zm_wb2_c.jpg

Det står den passer til 754, men passer den til 939 mon tro? vill bare være sikker:)

Takker for all evt hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha PCIe så bestiller du NF4. Hvis ikke, så kan du liksågodt bestille NF3, om du merker en himmel i forskjell mellom XP2600 og A64 3000+ S939 tviler jeg egentlig på. Tror ikke du merker all verden i forskjell. Øker du derimot mengden ram og kjøper ett større skjermkort samtidig, så tror jeg nok du vil merke en større forskjell.

Forskjellen mellom NF3 og NF4 chipsettene er stort sett den at NF4 har støtte for PCIe. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ên dårlig erfaring med MSI K8N NEO2 som jeg sendte tilbake i retur. Så for litt siden bestilte jeg meg ett nytt MSI kort, FX-55 og OCZ PC3200 R-2 minne og nå funker det utmerket. Det MSI kortet er det beste nForce3 kortet for 939 nå. Sinnsykt mange folk som har dette kortet.

Men siden du ikke skal bestille før ut i Januar, så burde du kjøpe nForce4 og PCI-E siden det er fremtiden. Alle nye skjermkort i 2005 vil være PCI-E. Så da sier det vel seg selv...

Lenke til kommentar

Jeg har også MSI K8N Neo2 Platinum og er meget fornøyd. Hvis jeg skal være meget pirkete er det et par ting som jeg mener er ulemper med kortet:

- Viften på hovedkortet støyer litt for mye etter min smak.

- Innstillingene av spenning på CPU i BIOS kan være en smule forvirrende

- Jeg hadde problemer med å få mitt XFX GeForce 6800GT til å fysisk passe i systemet mitt, men dette kan like gjerne være "feil" med kabinettet eller skjermkortet.

- Enkelte større CPU kjølere er inkompatible med kortet.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...