Gå til innhold

Knitring, ulyd etc på headset


Anbefalte innlegg

*Kanskje et veldig ofte stilt spørsmål....*

 

Hei, jeg bruker nesten aldri headset, så denne knitringen merkes bare når jeg skal bruke pc'en på "stille" modus, men da er det kraftig irriterende.

 

Det er en knitring som skjer hver gang jeg resizer et vindu, trykker på linker og etc. Hvis det er et kontinuerlig lydbilde som under spill, så vil knitringen egentlig forsvinne litt blant alle de andre lydene - noe som "funker".

 

Jeg bare lurer på hvorfor dette skjer? Er det lydkortet, headsettet (funker fint med discman) eller er det kontaktene/pluggene jeg stikker headsettet inn i. Må de være gjordet?

 

Dette er sikkert et ofte spurt spørsmål, men jeg bare lurte. Jeg vil kunne spille sent på natta uten frykt for at høye skuddlyder skal vekke naboer....:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke hører knitringen med andre headset, høytalere osv, så er det mest sannsynlig headsettet sin feil.

 

Hører du derimot knitringen på alle headset, høytalere, osv, så er det muligens lydkortet som streiker, eventuelt softwareproblem. Veldig vanlig på bærbare, de har elendige lydkort!

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet med min Elitegroup G556E. Utrolig irriterende, spesielt om man skal høre på f.eks. klassisk musikk eller jazz med headset. Ikke så mye å si på spill siden det da er mye andre lyder som kamuflerer ulydene. Men jeg hadde samme problemet på min stasjonære (annet headset), og den brukte et SB Live! av en eller annen variant, som skulle duge nok. Dog ikke så fremtredende som på laptopen.

 

Edit: Har vurdert et PCMCIA lydkort, men har ulempene at de er store (stikker langt ut på siden) og dyre (1000 spenn)

Endret av kayennefetter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...