Gå til innhold

Problemer med Nero og plextor 716A

Erlrog

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny brenner, en plextor 716A. Ser i ettertid at dette kanskje ikke var det beste valget, siden den har fått en del kritikker. Men jeg har problemer med brenning av cd plater i nero(har ikke testet dvd, men regner med at ikke det heller virker). Når jeg prøver å brenne en cd stopper den opp og Recorder state står som ready. Buffer level står på 0. Lurer på om andre har opplevd lignende, eller har noen tips til hva jeg kan gjøre. har forresten oppdatert med siste firmware!

på forhånd tusen takk for hjelpen!

mvh Erlrog

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har nvidia nforce 2 ultra brikkesett.

2.har ikke andre platetyper for hånd , men får vel kjøpe noen å prøve.

3. har oppdatert til siste firmware

4. har siste versjon av nero.

synes bare det er litt merkelig siden min andre brenner som er av merket nec fungerer optimalt!

Lenke til kommentar

Har nå prøvd de forskjellige forslagene uten hell. får fremdeles de samme problemene. Skal prøve brenneren i en annen maskin for å teste om den virker der. Noen som har andre forslag til eventuelt andre ting som kan gjøres?

mvh Erlrog

Lenke til kommentar
det første du gjør, er ivertfall å installere nero'n som fulgte med plextoren, og deretter oppgraderer denne.

plextor er de beste brennerene, so question about it.

Vanvittig saklig forklaring de her. og vist du har fått det med deg, så er plextor langt i fra den beste brenneren på markede for tida. Ja de var gode ein gang i tida, men nå tar de seg dobbelt betalt for ein brenner som ikke er god ein gang.

når ikke 16x, jokser med speeden, brenner med dårlig kvalitet og klarer ikke å samkjøre seg med mange forskjelige media. du bør nok komme deg ut av boksen litt og lese på forskjellige sider og se ka folk seier om den nye til plextor ! :)

Angående topic, håper du får det og ville nok prøvd de to siste råda her ja :)

Lenke til kommentar

Har nå fått brenneren til å funke i en annen pc med et asus a7n8x-e deluxe hovedkort. Dette hovedkortet har jo det samme brikkesettet som mitt andre hovedkort abit nf7-s v2.0 Så synes det er litt merkelig. men uansett så synes jeg ikke brenneren fungerer optimalt. Brukte 40 minutter på å brenne en dvd. brenneren som står i min andre pc brukte til sammenligning mindre enn halvparten av tiden. begge brant på 8x, noe som kanskje er i overkant av platene som er godkjente for 4x. men problemet er at plextor brennerens buffer blir brukt opp hele tiden slik at den må vente på at den fylles opp igjen før den brenner videre. Noen som vet hvordan man eventuelt får stilt opp bufferen eller evt andre ting som kan gjøres?

Takker for hjelpen sålangt!

mvh Erlrog

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...