nander Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Etter å ha gjennomført en Fedora installasjon, vil ikke Grub laste opp, noe som gjør at jeg ikke har tilgang til den nye installasjonen, eller Mandrake installasjonen jeg har, for ikke å snakke om XP verjsonen noen som har et forslag til hvordan jeg kan rette på dette? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Sett inn FC-CD-en. Det skal være et program der for å fikse grub. Jeg husker ikke hva det heter, men se etter noen av postene som handler om at Windows-installeren har voldtatt GRUB. Det bør kunne gå an å bruke samme løsningen her. (Tror jeg) Lenke til kommentar
Solow Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 For å installere grub på nytt, kjør opp rescue mode, chroot til /mnt/sysimage og kjør "grub-install /dev/hda" (sakset fra http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=332549&hl=) sett altså inn Fedora cd 1 og velg rescue mode, eller benytt rescue cdn om du har en. Lenke til kommentar
nander Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 takk for det; funket som en drøm... vel.. men unntak av at den fjernet muligheten for å boote inn i Mandrake Linux distroen jeg har da.... takker igjen! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Endre /boot/grub/grub.conf sånn at du får en verdi der so tilsvarer Mandrake-distroen din... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå