Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er den beste bit torrent klienten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle som sier at BT går jævli tregt osv, innse at dere er noobs.

On-Topic: Azureus er best.

Hvis vi er n00bs så burde vel dette kunne forklares veldig enkelt hvordan en gjør det, så renger du kommer med en rask idiotsikker guide her?

 

Jeg fikk fiksa det hjemme, men ikke hos kameraen min så venter på å høre hvor enkelt en fikser dette

Lenke til kommentar

Til dere som sier at Azureus er overlegen; hvilke fordeler er det den har over de andre klientene?

 

ABC: PHP interface og

queueing system with priority, global and local preference setting for downloading torrent, 3 upload options to do with completed file, with ABC_TWEAK you can adjust status display by yourself

 

Med PHP interface kan du logg inn og legge til, fjerne, endre prioritet, pause, starte, stoppe, slette torrenter fra hvor som helst så lenge webinterface serveren er startet.

Lenke til kommentar
Alle som sier at BT går jævli tregt osv, innse at dere er noobs.

On-Topic: Azureus er best.

Hvis vi er n00bs så burde vel dette kunne forklares veldig enkelt hvordan en gjør det, så renger du kommer med en rask idiotsikker guide her?

 

Jeg fikk fiksa det hjemme, men ikke hos kameraen min så venter på å høre hvor enkelt en fikser dette

Ikke alt bør forklares på dette forumet.

Lenke til kommentar
Jeg bruker BitTornado og har så vidt jeg vet ikke hatt noen større problemer med den. Når det gjelder fart har jeg Delta 2400 fra NGT og ligger ofte med ca.300kb/s i nedlasting fra BT. Syns det er helt greit jeg  :D

Hvor rask er den linja?

 

Les innlegget en gang til så ser du det ;)

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Azureus, og er kjempefornøyd med den! Deilig å slippe et torrent vinu for hver torrent jeg laster ned. Finnes sikkert andre klienter som støtter å ha alle p samme måte som Azureus :) Ellers så er Azureus oversiktlig og grei, og gir meg fine nedlastingshastigheter.

 

Til dere som får dårlig downloadspeeds:

Kan være to grunner til det. Enten så har du ikke åpna porten på ruteren (gult lys på bittorrent klienten) ellers så har dere ikke limita uploaden deres til ca. 80% av hva den klarer. En tredje grunn er jo opplagt; dere laster ned den fil med få seeders. :whistle:

Lenke til kommentar

Har selv brukt ABC og naa bruker jeg Azureus, som bare er helt genial spor du meg.

 

ABC: Er grei og simpel, ikke alt for mange avanserte funksjoner. Noe som gjor den bra for de som ikke liker eller ikke er inni det aa konfigurere saa veldig mye i BT klienten.

 

I hoved vinduet saa er ABC greit og oversiktiglig, minner egentlig litt om Kazaa sitt system syntes jeg.

 

Du har ogsaa grei oversikt over filer du laster ned, f.eks laster du ned en BT som eksisterer av flere filer kan du se hvor mange % hver enkelt fil er kommet.

 

Derimot har du vel ikke(?) mulighet til aa priotere hver enkelt fil inni en BT til aa laste ned/ikke laste ned.

 

Sist men ikke minst, paa min maskin saa trakk den for mye resurser, hadde til tider problemer med aa bruke MS Office og andre programmer (rundt 10-15 filer i ned/opp-lastning). Husker dog ikke hvor mye minne den trakk, men den trakk litt for mye paa CPUen syntes jeg.

 

 

Azureus: Jepp klienten som er programmert i java og kjorer paa alle platformer. Er du typen som liker aa konfigurere mer enten for Global settings, eller for hver enkelt BT, saa er Azureus helt genial. Du kan enkelt sette endel innstillinger paa hver BT og disse kan override de globale innstillingene. Akurat som ABC har ko-system har ogsaa Azureus.

 

Naar det gjelder det grafiske er Azureus endel mil forran ABC (min mening). Naar du gaar inn paa hver enkelt BT faar du det grafiske lagt frem paa en maate som minner veldig om Defrag i Win2k, du faar ogsaa en bra oversikt over hvor tilgjenbgelig den BTen som du laster ned er (alt i grafisk bar).

 

Hvis en BT fil inneholder flere filer, saa vil du ogsaa faa en oversikt over hvor mange biter/enheter hver fil innehilder og hvor de starter. Du har ogsaa en fantastisk grafisk oversikt over de delene du selv sender ut (eller var det de som du laster ned, husker ikke i farta :) )

 

Sist men ikke minst, du kan ogsaa legge filer paa is, slik at du kun laster ned en fil som du trenger. Si at du laster ned en BT som har 20 filer, du har faatt alle filene, men det er en som er korrupt, da kan du laste ned hele BT fila igjen men strupe de du ikke trenger, funker helt toppers.

 

Derfor syntes jeg Azureus er best mellom den og ABC. Men for all del liker du det enkle og greie saa er ABC greit nok. Kan nevne en siste ting og det er det med ressurser, det kan hende at Azureus trekker endel mer minne som nevnt av tidligere innleg (240MB), vel jeg har ikke merket noe til det. Kan hende at hans Azureus bruke endel disk cache, ikke glem at hvis du gir mye disk cache til Azureus saa er det klart den vil bruke mye. Jeg har selv kun gitt den 4Mb :-D

 

Haaper det hjalp noen litt paa gli :-/

 

Frankie

Singapore

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar

Morsomt å lese om alle dere som klager over hastigheten. Hvis jeg antar at mesteparten av dere alle stopper å dele etter at dere har ferdiglastet med en share ratio på < 50% er det ikke rart det går sent. Dere bidrar til at torrenten dør, langsomt men sikkert. Eneste måten en torrent da kan overleve på er at det stepper inn noen storsharere med heavy linjer, og det skjer jo ikke alltid.

Torrents er et godt eksempel på at et "samfunn" bestående av bare egoister vil falle sammen ganske kjapt :yes:

Lenke til kommentar

Noen som tenker over at det kommer ikke an på hvilken klient man bruker, men på hva man gir tilbake i form av opplastning ? ;)

 

Jo flere slots man tildeler til opplastning, jo flere vil du få ned igjen.

Dette justerer da også hastigheten din.

 

Uannsett, så bør man prøve de fleste torrent klientene før man

finner ut av dette på et forum.

 

Personlig bruker jeg Azureus, men det er fordi den har grei behandling av flere torrents samtidig. Og den støtter flere plattformer. (men hvilke gjør ikke det?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...