Bakkenizer Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har aldri hatt videokamera tidligere. Jeg vil ha et videokamera som er lite og hendig på backpacking samt at det kan brukes på fest når det gjerne er dårlig belysning. Tenkte å kjøpe fra nettbutikk i USA (B&H har jeg inntrykk av at er bra?), ikke noe problem med NTSC. Dersom stillbildene kan benyttes istedenfor vanlig fotoapparat, er dette et stort pluss ettersom jeg da slipper å ta med begge på tur. Etter en del research står det mellom følgende modeller: JVC GR-DX77 eller 97 - 380$ / 420$ Er iflg camcorderinfo.com relativt bra ved dårlig belysning. Billig. Panasonic PV-GS120 - 585$ Veldig god kritikk på camcorderinfo.com men vet ikke hvor bra nattlysfunksjon det er... Kanskje PV-GS200 er et bedre valg pga bedre stillbilder. Sony DCR-PC109 - 685$ Synes IR-nightvision fungerer bra til festformål og er fornøyd med det jeg har sett av det (har en kamerat med dette kameraet) Canon Optura 400 (MVX35i) - 695$ Anbefalt fremfor DCR-PC109 på camcorderinfo.com, men er usikker fordi dette ikke har IR-nightvision. Heter MVX35 i Europa, tror jeg. Panasonic PV-GS200 - 770$ Bra stillbilder og virker som et svært godt kamera. Men dyrt og kanskje litt stort. Dersom ikke stillbildene har akseptabel kvalitet for feriebilder (absolutt minimum 1600x1200), kjøper jeg et digitalkamera i tillegg. Det jeg er mest usikker på ved de nevnte kameraene er filming ved dårlig belysning. Dersom ikke de øvrige kameraene har langt bedre kvaliteter, heller jeg sterkt mot DX77. Er det stor størrelsesforskjell mellom de nevnte kameraene? Dersom noen har noen overlegne forslag, er tar jeg velvillig imot. henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå